یک پرستار بریتانیایی نوزادان را می‌کشد!!
یک پرستار بریتانیایی نوزادان را می‌کشد!!

لوسی لتبی، پرستار بریتانیایی در بیمارستان شمال غرب انگلستان، برای کشتن هفت نوزاد و اقدام به کشته شدن شش نوزاد دیگر مجرم شناخته شد. به این ترتیب او بدترین بچه‌کش زنجیره‌ای تاریخ معاصر بریتانیا است.

این پرستار بریتانیایی چیکار کرد؟

این حادثه‌ها ظرف یک سال و بین ژوئن ۲۰۱۵ تا ژوئن ۲۰۱۶ و در بیمارستان کونتس چستر، محل کار لوسی لتبی رخ دادند.

قرار است پلیس پرونده‌های چهار هزار کودکی را که طی مدت کار لوسی لتبی در بیمارستان‌ها محل کار او پذیرش شده بودند بررسی کند.

لوسی لتبی، که در قسمت نوزادان بیمارستان شاغل بود، عامدانه به نوزدان هوا تزریق کرد، به زور شیر به آنها خوراند و دو نوزاد دیگر را نیز با تزریق انسولین مسموم کرد.

محاکمه و وکلا چه گفتند؟

محاکمه لوسی لتبی از اکتبر ۲۰۲۲ آغاز شد و طی آن دادستانی او را به عنوان فردی «محاسبه‌گر و فریبکار» و فرصت‌طلب معرفی کرد که با سرزنش و شماتت همکاران دیگرش نقش خود در «حملات قاتلانه‌اش» را پنهان می‌کرد.

وکلای مدافع او می‌گویند او قربانی «سیستمی شده که موقع شکست دنبال مقصر می‌گردد»، آنها گفته‌اند مرگ نوزادان نتیجه مجموعه‌ای از کاستی‌ها در واحد محل کار این پرستار بوده است.

پیش از ژوئن ۲۰۱۵ در هر سال کمتر از سه مرگ نوزادان در بیمارستان محل کارش رخ می‌داد، اما تنها در ماه ژوئن آن سال سه نوزاد جان باختند. اتفاقی که انتظارش نمی‌رفت، اما به دلیل آنکه دلیل مشترکی در مرگ‌ها نبود شکی برانگیخته نشد.

اسمش را بگذارید لاپوشانی

یکی از پزشک‌های ارشد در بیمارستان کونتس چستر محل کار لوسی لتبی به بی‌ بی‌ سی گفت مدیران بیمارستان در بررسی ادعاهای اولیه که علیه او مطرح شد کوتاهی کردند.

به گفته او همچنین عليرغم گذشت چند ماه از اینکه به مدیران هشدار داده شد که این پرستار ممکن است در مرگ کودکان مقصر باشد، مدیران بیمارستان در خبر کردن پلیس تاخیر داشتند.

به گفته دکتر استیون بریری همین کوتاهی باعث شد که لوسی لتبی دست کم به پنج نوزاد دیگر حمله کند و دو نوزاد دیگر را بکشد.

او گفت احساسش این بود که مدیران دنبال «ساختن روایتی» بودند که بتوانند با اتکا به آن از مراجعه به پلیس خودداری کنند.

او گفت: “اگر می‌خواهید اسم این کار را بگذارید لاپوشانی، این لاپوشانی بود”.