رنگ لب
چه بیماریهایی باعث تغییر رنگ لب می شوند؟

چه بیماریهایی باعث تغییر رنگ لب می شوند؛ اگر بیماری خاصی در بدن دارید ، علائم متفاوتی خواهید داشت ، اما تغییر رنگ لب ها اولین علامت بیماری است که می توانید تشخیص دهید.

لبهای کم رنگ یا سفید

بیماریهایی باعث تغییر رنگ لب؛ لبهای کم رنگ یا سفید نشانه بارز کم خونی است. این بدان معناست که بدن شما به اندازه کافی گلبول قرمز یا هموگلوبین ندارد. هموگلوبین جزء اصلی گلبول های قرمز خون است و بسیار مهم است. بنابراین ، اگر بدن شما این را نداشته باشد ، لب های شما به طور غیرمعمول بی رنگ و سفید می شوند.

خوردن غذاهای غنی از آهن مانند اسفناج ، میوه های خشک و غیره شروع خوبی برای افزایش هموگلوبین شما است.

لب های قرمز پر رنگ

لب های قرمز نشان می دهد که دمای بدن شما بالا است. در چنین مواقعی ، علائم دیگری مانند بوی بد دهان و اشتیاق به تنقلات را مشاهده خواهید کرد.

به گفته متخصصان ، این بدان معناست که کبد شما نیاز به معاینه و درمان دارد و احتمالاً درگیر ناهماهنگی است که در نهایت گرما را به بدن منتقل می کند. علاوه بر این ، لب های قرمز نشان دهنده حساسیت به هر غذا یا مایعی است که باعث تورم لب ها می شود.

لب های بنفش متمایل آبی

اگر لب های شما معمولاً تیره است ، یعنی بنفش یا آبی ، بدون هیچ گونه عامل خارجی مانند هوای سرد یا .. ، پس نباید آن را نادیده بگیرید. این وضعیت و تغییر رنگ لب ها ممکن است به این معنا باشد که شما دارای مشکل قلبی یا تنفسی هستید و گردش خون شما خوب نیست. اگر یک خط سبز در اطراف لب های شما وجود داشته باشد ، این نشان دهنده گردش خون ضعیف در اطراف کبد و طحال است.