چرا مدیر مسئول روزنامه اعتماد به جلوگیری از فعالیت مطبوعاتی به مدت یک سال محکوم شد؟
چرا مدیر مسئول روزنامه اعتماد به جلوگیری از فعالیت مطبوعاتی به مدت یک سال محکوم شد؟

چرا مدیر مسئول روزنامه اعتماد به جلوگیری از فعالیت مطبوعاتی به مدت یک سال محکوم شد؟؛ گزارش‌ها حاکی است که روزنامه اعتماد، چاپ تهران، در روز شنبه اعلام کرده است که دستگاه قضایی ایران مدیرمسئول این روزنامه اصلاح‌طلب را به مدت یک سال از هر نوع فعالیت مطبوعاتی محروم کرده است.

جلوگیری مدیر مسئول روزنامه اعتماد از فعالیت مطبوعاتی به مدت یک سال

بهروز بهزادی به خاطر پرونده‌ای مربوط به شکایت قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران، در شعبه ۹ کیفری دادگاه تهران محاکمه شده است.

در اوایل خرداد ماه، حکم اولیه این پرونده برای آقای بهروز بهزادی صادر شد که بر اساس آن او به شش ماه حبس تعزیری و پرداخت ۱۵ میلیون تومان جزای نقدی محکوم شد.

بر اساس گزارش روزنامه اعتماد، دادگاه در نهایت با استفاده از اختیارات برآمده از تبصره ماده ۳۵ قانون مطبوعات، مجازات حبس بهروز بهزادی را به محرومیت از هر نوع مسئولیت مطبوعاتی به مدت یک سال تبدیل کرده است.

چرا مدیر مسئول روزنامه اعتماد به جلوگیری از فعالیت مطبوعاتی به مدت یک سال محکوم شد؟

بنا به گزارش، قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران از مدیرمسئول روزنامه اعتماد در دو پرونده جداگانه شکایت کرده است. در یکی از این پرونده‌ها، او به تبرئه رسیده است.

به گفته روزنامه اعتماد، یکی از احکام صادر شده به دلیل مصاحبه‌ای است که این روزنامه با “پدر علم ژنتیک ایران” درباره نحوه ربودن او انجام داده بود.

اشاره روزنامه اعتماد به مصاحبه مورخ ۱۲ آبان‌ماه ۱۴۰۱ با داریوش فرهود، عضو فرهنگستان علوم پزشکی است که او در آن مصاحبه اعلام کرده که توسط دو لباس‌شخصی ربوده شده و به مکان نامعلومی منتقل شده است.

آقای فرهود، آن زمان ۸۴ سال داشته و در مصاحبه اش با روزنامه اعتماد، توضیح داده بود که به او گفته شده است چرا به “رخدادهای پزشکی” اعتراض می‌کند و “در مقابل تصمیمات مملکتی مطیع محض” نیست.