چرا عباس درویش توانگر، قائم مقام خبرگزاری فارس، بازداشت شد؟
چرا عباس درویش توانگر، قائم مقام خبرگزاری فارس، بازداشت شد؟

چرا عباس درویش توانگر، قائم مقام خبرگزاری فارس، بازداشت شد؟؛ دوشنبه ۲۳ آذرماه، صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران بازداشت عباس درویش توانگر، قائم مقام خبرگزاری فارس را تایید کرد.

عباس درویش توانگر بازداشت شد

صداوسیمای جمهوری اسلامی در گزارشی ضمن تایید بازداشت عباس توانگر، معاون خبرگزاری فارس، افزود که وی دست به جعل اخبار و بولتن سازی زده است.

تلویزیون حکومتی ایران مدعی شد که عباس توانگر “قبلاً هم سابقه ایجاد اخبار جعلی و بولتن‌سازی داشته است” داشته وی برای این است که انگیزه‌های او مشخص شود.

چرا عباس درویش توانگر، قائم مقام خبرگزاری فارس، بازداشت شد؟

پیش از این روزنامه آرمان ملی تهران از بازداشت آقای توانگر به عنوان یکی از نویسندگان اصلی اسناد هک شده خبر داده بود.

هنوز مشخص نیست که کدام دستگاه امنیتی جمهوری اسلامی، مدیر خبرگزاری فارس را بازداشت کرده است، اما به نظر می رسد به دلیل نزدیک بودن این خبرگزاری به سپاه پاسداران، وی توسط اطلاعات این نهاد نظامی بازداشت شده است.

گروه هکری «بلک ریوارد» هفته گذشته سرورهای خبرگزاری فارس را هک کرد و فایل ده ها بولتنی را که تنها برای حسین سلامی فرمانده سپاه پاسداران ایران تهیه و ارسال شده بود، تحت عنوان «محتوای محرمانه» منتشر کرد.

این بولتن ها دلایل ناکامی رژیم ایران برای احیای برجام را به دلیل اختلافات داخلی از جمله ميان وزیر امور خارجه و معاون وی و همچنین خشم شورای عالی امنیت ملی از وزارت خارجه حکومت را برملا کرد.