پشت پرده انفجارهای خطوط انتقال گاز در دو استان ایران
پشت پرده انفجارهای خطوط انتقال گاز در دو استان ایران

پشت پرده انفجارهای خطوط انتقال گاز در دو استان ایران؛ در دو استان فارس و چهارمحال و بختیاری، صبح چهارشنبه ۲۵ بهمن، صدای انفجارها شنیده شده است.

پشت پرده انفجارهای خطوط انتقال گاز در دو استان ایران

در حال پیگیری اطلاعات به دست آمده از منابع مختلف، مشاهده شده است که در دو استان فارس و چهارمحال و بختیاری، صبح چهارشنبه ۲۵ بهمن، صدای انفجارها شنیده شده است.

سعید عقیلی، مدیر مرکز راهبری شبکه گاز ایران، این انفجارها را به عنوان “خرابکارانه” معرفی کرده و بیان کرده که خسارت جانی در اثر آنها به وجود نیامده است. انفجارها در شهرهای “بروجن” استان چهارمحال و بختیاری، و “صفاشهر” استان فارس رخ داده است.

در ابتدای ساعات صبح چهارشنبه، گزارش‌هایی درباره شنیده شدن صدای انفجار در اطراف شهرستان بروجن و نیز در بخش خرم‌بید در صفاشهر استان فارس منتشر شد.

در استان چهارمحال و بختیاری، گزارش‌ها نشان می‌دهد که مردم در شهرهای بروجن، بلداجی و گندمان به وحشت افتاده بودند و در خیابان‌ها حضور داشتند. با این حال، ساعاتی بعد، فرماندار بروجن، فتاح کرمی، با اشاره به کاهش حجم آتش ناشی از انفجار در خط لوله گاز، از مردم خواست تا به خانه‌های خود بازگردند.

انفجار در خط لوله سراسری گاز

به گفته فرماندار و رئیس آتش‌نشانی بروجن، انفجار در خط لوله سراسری گاز در منطقه “گردنه حلوایی” در نزدیکی بروجن اتفاق افتاده است. در عین حال، اسماعیل قزل‌سفلی، معاون سیاسی-امنیتی استاندار فارس، اعلام کرده که انفجار در خط لوله گاز در شهرستان خرم‌بید “بدون خسارت و آسیب جانی” رخ داده است.