پس از توقیف، پایگاه خبری «انتخاب» دوباره به فعالیت خود بازگشت
پس از توقیف، پایگاه خبری «انتخاب» دوباره به فعالیت خود بازگشت

مصطفی فقیهی، صاحب امتیاز وب‌سایت خبری “انتخاب”، در تاریخ نهم آبان، اعلام کرد که به دستور هیئت نظارت بر مطبوعات در دولت رئیسی، دادگاه کیفری یک استان تهران حکم رفع توقیف این وب‌سایت را صادر کرده است.

پس از توقیف، پایگاه خبری «انتخاب» دوباره به فعالیت خود بازگشت

آقای فقیهی در یک پیام اعلام کرد که وب‌سایت “انتخاب” که در تاریخ ۱۳ شهریور تعطیل شده بود و دسترسی به آن قطع شده بود، از این لحظه به فعالیت خود ادامه خواهد داد و در تمام پلتفرم‌ها فعالیت مجدد خواهد کرد.

قبل از این، در تاریخ هفتم آبان، یعنی ۵۰ روز پس از توقیف “انتخاب”، دستگاه قضایی دستور رفع توقیف این پایگاه را صادر کرده بود. اما به گفته سردبیر و صاحب‌امتیاز سایت “انتخاب”، وزارت ارشاد از اجرای این دستور خودداری کرده و از ارسال نامه رفع توقیف به کمیته تعیین مصادیق امتناع می‌نمود.

دلیل اصلی این توقیف

به گزارش خبرگزاری فارس، نزدیک به سپاه پاسداران، در تاریخ ۱۳ شهریور اعلام کرده بود که توقیف “انتخاب” به اتهام نقض قوانین مطبوعات و مصوبات شورای عالی امنیت ملی انجام شده و پرونده این موضوع به مرجع قضایی ارجاع داده شده است.

گزارش فارس همچنین به دلیل توقیف “انتخاب” اشاره کرده بود که دلیل اصلی این توقیف مربوط به انتشار یک گزارش با عنوان “حراج برند ایران” بود. در این گزارش، به انتقاد از سیاست خارجی دولت ابراهیم رئیسی پرداخته شده بود.