پر تکرارترین اسامی دختران و پسران بین نوزدان چیست؟
پر تکرارترین اسامی دختران و پسران بین نوزدان چیست؟

طبق اعلام رییس سازمان ثبت احوال ایران، فاطمه پر تکرارترین نام دخترانه در بین اسامی انتخابی برای نوزادان متولدشده در ۹ ماه اول سال ۱۴۰۲ بوده و محمد نیز در صدر پر طرفدارترین اسامی پسرانه در این بازه زمانی قرار گرفته است.

پر تکرارترین اسامی دختران و پسران بین نوزدان چیست؟

هاشم کارگر، معاون وزیر کشور و رئیس سازمان ثبت احوال ایران با بیان اینکه مسؤلان مربوطه و دستگاه‌های فرهنگی مرتبط، تمام سعی و تلاش خود را برای تشویق خانواده‌ها در راستای استفاده آن‌ها از نام‌های ارزشمند دینی برای تازه‌متولد شده‌ها به کار گرفته‌اند که نتیجه آن در ۹ ماه اول سال ۱۴۰۲ کاملا مشهود است.

طبق گزارش ثبت احوال کشور در سه فصل ابتدایی سال جاری نام فاطمه به عنوان پر طرفدارترین نام دخترانه در این سازمان ثبت شده و نام محمد پر تکرارترین نام در بین اسامی پسرانه بوده است.

کارگر اعلام کرد: طبق آمار رسمی از ابتدای سال تا حالا، تعداد ۱۰ هزار و ۷۷۱ نوزاد دختر به نام فاطمه ثبت شده و آمار کسانی که از ابتدای تأسیس این سازمان در کشور از این نام برای فرزند دختر خود استفاده کرده‌اند را به ۴ میلیون و ۴۲۴ هزار و ۹۷۵ نفر رسانده است که بیشترین نام ثبت شده در بین تمام اسامی از ابتدا تاکنون نیز محسوب می‌شود.

وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه تازه‌ تأسیس “نام” برای شهروندان در جهت پیدا کردن اسامی مجاز و معانی آن‌ها عنوان کرد: باتوجه به اینکه استفاده از نام‌های ائمه در اروپا و کشورهای غیر مسلمان نیز طرفداران خود را پیدا کرده، ما باید با ادامه این راه و فرهنگ‌سازی در بین ایرانیان، این مسیر را ادامه دهیم.