هاشمی اظهارات متهم درباره دیدار در زندان ترکیه را رد کرد
هاشمی اظهارات متهم درباره دیدار در زندان ترکیه را رد کرد

فائزه هاشمی، زندانی در اوین تهران، به انکار اظهارات یک فرد متهم به سرقت صندوق امانات بانک ملی درباره دیدار با او در ترکیه و سفر به این کشور پرداخته و اعلام کرده است که در سال گذشته به دلیل ممنوع‌الخروجی، قبل از وقوع سرقت صندوق امانات بانک، هیچ سفر خارجی نداشته است. این اظهارات در یک تماس با روزنامه اعتماد منتشر شده و بازتاب یافته است.

فائزه هاشمی اظهارات متهم درباره دیدار در زندان ترکیه را رد کرد

در گفت‌وگویی با روزنامه اعتماد روز ۲۰ آبان، متهم که به نام “آرمین” شناخته می‌شود، ادعا کرده است که در طی ۷ ماه حبس در زندان ترکیه پس از بازداشت توسط اینترپل، فائزه هاشمی به دیدار او آمده و ادعا کرده که دفترچه خاطرات اکبر هاشمی رفسنجانی در یکی از صندوق‌ها قرار داشته است.

“آرمین”، که به نام خانوادگی‌اش اشاره نشده، ادامه داده و اظهار کرده است که در صندوق‌هایی که او و همدستانش سرقت کرده‌اند، چنین چیزی وجود نداشته و به گفته او، “هیچ کدام از صندوق‌ها متعلق به فرد یا افراد سیاسی نبوده‌اند.”

خاطرات پدرش، اکبر هاشمی رفسنجانی

همچنین، خانم هاشمی در تکذیب خود اکیدا تأکید کرده است که نسخه دستنویس خاطرات پدرش، اکبر هاشمی رفسنجانی، “در دفتر نشر معارف انقلاب است، نه هیچ صندوق اماناتی.

فعال سیاسی‌ای که در تاریخ ۵ مهر ۱۴۰۱ بازداشت شد، اظهارات متهم را به عنوان القای “برخی افراد” توصیف کرده است. این فعال سیاسی اعلام کرده که به گفته این فرد متهم، هفت سال پس از درگذشت پدرش، “هنوز از محبوبیت ایشان هراس دارند و با استفاده از این روش‌ها به تخریب او و خانواده هاشمی می‌پردازند.”