مولوی عبدالغفار نقشبندی: فرزندانتان را به خدمت سربازی نفرستید
مولوی عبدالغفار نقشبندی: فرزندانتان را به خدمت سربازی نفرستید

مولوی عبدالغفار نقشبندی: ایستادن در کنار ماموران جنایتکار و شلیک به دستور اینها به سوی معترضان بی‌کس، حرام شرعی است.

مولوی عبدالغفار نقشبندی: فرزندانتان را به خدمت سربازی نفرستید

مولوی عبدالغفار نقشبندی، یکی از علما و مراجع دینی اهل سنت در سیستان و بلوچستان، از مردم ایران خواست که فرزندانشان را برای خدمت سربازی به این استان ارسال نکنند.

در ویدئویی که او در کانال تلگرامی خود منتشر کرده، بیان کرد: ایستادن در کنار ماموران جنایتکار و شلیک به دستور اینها به سوی معترضان بی‌کس، حرام شرعی است.

https://twitter.com/IranIntl/status/1671405121635319809?s=20

تجاوز جنسی به یک دختر بلوچ

مرجعیت مذهبی، مولوی نقشبندی، دربارهٔ تجاوز جنسی به یک دختر بلوچ بار دیگر به پیگیری‌های خود اشاره نمود.

پیشین از امام جمعه اهل سنت راسک، نقش قابل توجهی در افشای خبر تعرض به یک دختر ۱۵ ساله بلوچ از طرف فرمانده سابق نیروی انتظامی چابهار داشت.

جمعه خونین

پس از این واقعه، عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جمعه اهل سنت زاهدان، از این کشتار با عنوان «جمعه خونین» یاد کرد و علی خامنه‌ای را مسوول مستقیم کشته شدن شهروندان زاهدانی دانست که در میان آن‌ها چندین کودک هم وجود داشت.

مولوی عبدالحمید در خطبه‌های نماز جمعه اخیر (نوزدهم اسفند) نیز گفت همچنان پیگیر حقوق آسیب‌دیدگان جمعه خونین زاهدان است و تاکید کرد اقدامات انجام‌ شده برای پیگیری حقوق آسیب‌دیدگان جمعه خونین «ناکافی» است.

او روز پنجم اسفند هم درباره محکومیت یک نفر در رابطه با جمعه خونین و انتقاد از این که خطا را به یک فرد نسبت داده‌اند،‌ گفت که افکار عمومی و مردم زاهدان به این مساله قانع نیستند.