علائم افسردگی در نوجوانان
علائم افسردگی در نوجوانان

علائم افسردگی در نوجوانان؛ همه ما گاهی اوقات احساس ناراحتی یا حساسیت می کنیم. اما افسردگی بیش از چند روز احساس ناخوشی می کند. چیزی که مردم متوجه نمی شوند این است که این فقط ناراحت بودن نیست.

توصیف احساسات در نوجوانانی که دچار افسردگی هستند

آنها می توانند احساس بی کفایتی و بی ارزشی را بر روی نمرات, ظاهر، وضعیت اجتماعی با همتایان، زندگی خانوادگی، انتظارات غیرواقعی، فقدان سیستم حمایتی مناسب، مشکلات روابط، – شما ایجاد کنند اما هر چه باشد، وقتی خانواده یا دوستانشان تلاش نمی کنند حالت یا احساس تنهایی آنها را بهبود ببخشند، شانس آنها برای افسردگیشان بیشتر می شود.

علائم افسردگی در نوجوانان

اکنون، با این عدم اطمینان، تشخیص دردهای رشد در نوجوانان و افسردگی آسان نیست.برای نوجوانان مبتلا به افسردگی لزوماً غمگین به نظر نمی رسند. برجسته ترین علائم در واقع ممکن است خشم، عصبانیت و شورش باشد.

نوجوانان افسردگی ممکن است فاقد انگیزه باشند. آنها ممکن است بعد از مدرسه در اتاق خواب خود بمانند، ساعت ها در خانه بمانند و یا حتی از سردرد و معده درد بی دلیل شکایت کنند.

علائم افسردگی در نوجوانان می تواند از نظر شدت متفاوت باشد، اما می توان آنها را به دو دسته وضعیت روحی (احساسی) و علائم رفتاری تقسیم کرد.