سارق صندوق امانات و حقایق ناگفته: آیا فائزه هاشمی واقعاً در زندان ترکیه به دیدارش رفته؟
سارق صندوق امانات و حقایق ناگفته: آیا فائزه هاشمی واقعاً در زندان ترکیه به دیدارش رفته؟

در خرداد ۱۴۰۱، متهمی که به عنوان مظنون اصلی در اقدام سرقت از صندوق امانات در یکی از شعب دانشگاه بانک ملی آشناست، پس از بازداشت در ترکیه و بازگردانده شدن به ایران، به اتهام “محاربه و افساد فی‌الارض” مواجه شده است.

سارق صندوق امانات و حقایق ناگفته: آیا فائزه هاشمی واقعاً در زندان ترکیه به دیدارش رفته؟

این متهم که در گفت‌وگو با روزنامه اعتماد با نام “آرمین” شناخته شده است، اعلام کرده است که در دوران حبس ۷ ماهه‌اش در زندان ترکیه، با فائزه هاشمی دیدار کرده و ادعا کرده است که دفترچه خاطرات اکبر هاشمی رفسنجانی در یکی از صندوق‌ها قرار داشته است.

آرمین، که به نام خانوادگی‌اش اشاره نکرده، در ادامه خبر اظهار کرده است که در صندوق‌هایی که او و همدستانش سرقت انجام داده‌اند، هیچ اثری از متعلق به فرد یا افراد سیاسی وجود نداشته و هیچ کدام از صندوق‌ها به افراد سیاسی تعلق نداشته‌اند.

مهمترین ادعای او، دیدار با فائزه هاشمی است که این ادعا در شرایطی اطلاع‌رسانی شده که خود هاشمی از پنجم مهر ۱۴۰۱ در زندان به سر می‌برد. این اظهارات این ابهام را به وجود می‌آورد که در صورت صحت این ادعا، چگونه فائزه هاشمی که از آن زمان در زندان بوده، به دیدار متهم در ترکیه رفته است.

به گفته آرمین، پسرخاله او نیز به عنوان متهم ردیف دوم در پرونده، به اتهام “محاربه و افساد فی‌الارض” متهم شده است، زیرا در کیفرخواست اشاره به “سرقت مسلحانه” شده است.

او با تأکید بر این نکته اظهار کرده است: “ما حتی یک چاقو هم همراه‌مان نبود و اگر با ماموران مواجه می‌شدیم، قطعاً فرار می‌کردیم.”

نحوه انجام سرقت

این متهم همچنین در مصاحبه خود شرحی از نحوه انجام سرقت ارائه داده که نشان می‌دهد شعبه دانشگاه بانک ملی، محل صندوق امانات، حتی یک نگهبان نداشته و سارقان به راحتی توانسته‌اند وارد بانک و مخزن صندوق‌ها شوند.

همچنین ادعا کرده است: “تا زمانی که جلوی در صندوق امانات می‌رسیدیم، هیچ دری قفل نبود و نیاز به تخریب نداشتیم.”