زن کشی در ایران ادامه دارد/قتل فجیع یک دختر توسط پدرس در پیرانشهر به بهانه ناموسی!
زن کشی در ایران ادامه دارد/قتل فجیع یک دختر توسط پدرس در پیرانشهر به بهانه ناموسی!

زن کشی در ایران ادامه دارد؛ در اطراف شهرستان پیرانشهر شرق استان کردستان یک دختر ۱۸ ساله توسط پدرش کشته شد.

ماجرای حادثه چیست؟

در اطراف شهرستان پیرانشهر شرق استان کردستان یک دختر ۱۸ ساله توسط پدرش کشته شد. اطلاعات سنش فرق دارد بیشتر رسانه‌ها اعلام کرده‌اند که ۱۸ ساله است، و بعضی دیگر ۱۵ ساله را خبر دادند.

سازمان حقوق بشری هه نگاو اعلام کرد دیروز اعلام کرد که زیلان ایواز دختر بیچاره اهل روستای “زیوه” از توابع پیرانشهر توسط پدر خود، سلام ایواز به دلیل ناموسی به قتل رسیده است.

این پدر این کار را کرد بعد از مطلع شدن از رابطه دخترش با یک پسر با استفاده از یک اسلحه او را کشت.

آژانس خبررسانی کردستان کردپا در گزارش نوشت: زیلان اول توسط پدرش از سقف آویزان شده و بعد با شلیک مستقیم دو گلوله کشته شده است. علاوه بر اینکه سلام ایواز سابقه خشونت علیه خانواده داشته و دخترش را از تحصیل محروم کرده بود.

زن کشی در ایران پایان ندارد!

روزنامه شرق یک مقاله به عنوان “هر چهار روز یک زن کشی” را منتشر کرد. بر اساس آمارهای رسمی منتشر شده از کشته شدن حد اقل ۱۶۵ زن ایرانی توسط مردان خانواده طی دو سال گذشته خبر می‌دهد.

تنها در سه ماه گذشته دست کم ۲۷ زن به بهانه ناموسی توسط شوهر یا پدرش به قتل رسیدند. علت ۸۷ مورد از ۱۶۵ به دلیل اختلافات خانوادگی انجام شده است. دلایل متعددی مانند امور مالی و غیره برای این مسئله پيچيده وجود دارد. آمارها اعلام کردند که ۱۰۸ نفر به دست شوهرشان کشته شدند، و ۱۷ توسط برادر، و ۹ توسط پسر، و ۱۳ توسط پدر و ۱۹ توسط بقیه اعضای خانواده کشته شده‌اند.