رسول خادم به کمک مردم سیلزده آستارا رفت
رسول خادم به کمک مردم سیلزده آستارا رفت

تصاویری در دنیای مجازی منتشر شده‌اند که نشان‌دهنده حضور رسول خادم، قهرمان کشتی ایران و جهان، در مناطق سیل‌زده آستارا به منظور اعانه و کمک به مردم هستند.

رسول خادم به کمک مردم سیلزده آستارا رفت

این نخستین بار نیست که تصاویری از رسول خادم در شرایط بحرانی منتشر می‌شود. وی یکی از قهرمانان ورزشی ایران است که در مواقع مختلفی از بحران‌ها و وقوع حوادث، همواره به جانب مردم ایران ایستاده و کمک‌های انسانی ارائه داده است.

رسول خادم نه تنها در زمینه ورزشی بلکه از لحاظ فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی نیز به عنوان یک شخصیت مهم و تاثیرگذار در ایران شناخته می‌شود. ایشان در خیزش‌ها و رویدادهای مهمی از جمله خیزش انقلابی، در کنار معترضان و مردم ایران قرار گرفته و تحت فشارهای نهادهای امنیتی نیز تجربه‌هایی داشته‌اند.

رسول خادم

رسول خادم ازغدی (زادهٔ ۲۷ اسفند ۱۳۵۰) کشتی‌گیر بازنشسته، مدیر ورزشی و سیاستمدار ایرانی است. او رئیس پیشین فدراسیون کشتی ایران و عضو دوره‌های دوم و سوم شورای شهر تهران بوده‌است.

خادم در دوران کشتی‌گیری خود یکی از بهترین کشتی‌گیران جهان در وزن ۹۰ کیلوگرم بود و توانست یک مدال طلا (۱۹۹۶ آتلانتا) و یک مدال برنز (۱۹۹۲ بارسلونا) المپیک، دو مدال طلا (۱۹۹۴ استانبول و ۱۹۹۵ آتلانتا) و یک مدال برنز (۱۹۹۸ تهران) جهان و یک مدال طلا (۱۹۹۴ هیروشیما) و یک مدال نقره (۱۹۹۰ پکن) بازی‌های آسیایی را کسب کند.

خادم پس از بازنشستگی از کشتی‌گیری به عنوان مدیر ورزشی فعالیت کرد و از ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۷ رئیس فدراسیون کشتی ایران بود. در دوران ریاست او، تیم ملی کشتی آزاد ایران توانست به دو قهرمانی جهان (۲۰۱۳ بوداپست و ۲۰۱۷ پاریس) دست یابد.

خادم همچنین از ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۶ به عنوان عضو شورای شهر تهران فعالیت کرد.

خادم به عنوان یک چهره پهلوان و اخلاق‌مدار در ورزش ایران شناخته می‌شود و از او به عنوان یکی از الگوهای جوانان ایرانی یاد می‌شود.