ایران
رتبه ایران در شاخص سعادت جهانی چه رتبه ای است؟

رتبه ایران در شاخص سعادت جهانی چه رتبه ای است؟ اندکی پس از اینکه سازمان ملل متحد در آخرین گزارش سالانه خود در مورد میزان رضایت، رفاه و شادی مردم کشورهای مختلف ایران را در رتبه ۱۱۰ قرار داد

رتبه ایران در شاخص سعادت جهانی چه رتبه ای است؟

 اندکی پس از اینکه سازمان ملل متحد در آخرین گزارش سالانه خود در مورد میزان رضایت، رفاه و شادی مردم کشورهای مختلف ایران را در رتبه ۱۱۰ قرار داد، رسانه های ایرانی با استناد به یکی از آمارهای دولت ایران در سال ۱۳۹۹ می‌گویند که ایرانیان در خانواده‌ احساس «شادی» دارند.

بر اساس داده‌های مرکز پایش آمار ایران در سال ۱۳۹۹ که به نقل از خبرگزاری ایسنا ، حدود ۷۶ درصد از ایرانیان در خانواده‌هایشان «متوسط»، «زياد»، «بسیار زیاد، و «کاملا» احساس «شادی» دارند.

ایران در رتبه ۱۱۰ سعادت جهانی

دو روز قبل از انتشار این ارقام در رسانه های ایران، سازمان ملل متحد گزارش سالانه شادی جهانی خود را منتشر کرد که در آن به رفاه ۱۴۶ کشور قبل از حمله روسیه به اوکراین پرداخته بود. در آن آمار فنلاند برای پنجمین بار در رتبه اول و ایران در رتبه ۱۱۰ جدول قرار گرفتند.

گزارش سعادت جهانی بر اساس ارزیابی شهروندان هر کشور از میزان خوشبختی و رضایت از زندگی در سه سال گذشته قبل از این نظرسنجی و همچنین با جمع‌بندی داده‌های اقتصادی و اجتماعی آن کشورها تهیه می‌شود و امتیاز سعادت را در مقیاس صفر تا ۱۰ و بر اساس میانگین داده‌های سه ساله ارائه می‌دهد.