دستگیری مظنون به قتل فجیع دو زن در آباده
دستگیری مظنون به قتل فجیع دو زن در آباده

دستگیری مظنون به قتل فجیع دو زن در آباده؛ در صبح روز ۲۹ فروردین، دادگستری استان فارس اعلام کرد که فردی مظنون به قتل دو زن در شهرستان آباده، بازداشت شده است. در روزهای قبل، پیکرهای مثله‌شده این دو زن در دو نقطه مختلف این شهر پیدا شده بود که باعث نگرانی برای امنیت زنان شده بود.

دستگیری مظنون به قتل فجیع دو زن در آباده

رییس کل دادگستری استان فارس، کاظم موسوی، امروز صبح خبر داد که «فرد اصلی مظنون به این قتل‌ها» در شامگاه دوشنبه ۲۸ فروردین دستگیر شده است.

در دو هفته گذشته و پس از پیدا شدن پیکرهای دو زن، نگرانی و ناامنی در میان مردم این منطقه، به خصوص زنان، افزایش یافته است. اهالی منطقه همچنین می‌دانند که بیش از دو زن دیگر نیز در این منطقه ناپدید شده‌اند و از ایجاد شرایط ناامن و نگران کننده، نگران هستند.

یکی از دو فرد مفقود شده در آباده، زنی به نام «دنیا» است که ۵۵ سال دارد. او صبح روز شنبه ۲۶ فروردین برای انجام کارهای اداری از خانه خارج شد و به خانه بازنگشته نیست.

به دلیل قتل فجیعی که به پیکرهای دو زن در آباده صورت گرفته، اجساد آن‌ها قابل شناسایی نیستند و برای تشخیص هویت آن‌ها، آزمایش دی‌ان‌ای از خانواده‌های آن‌ها گرفته شده است.

جنایت قتل و مثله کردن اجساد دو زن در آباده

پیش از این، همسر دنیا درباره کشف جسد اول به همشهری‌ها گفته بود: «شنیده‌ام که اولین قربانی را با شلیک گلوله به قتل رسانده‌اند. بعد جسد را داخل یک کیسه گذاشته و چند ساعت بعد سر یکی از کوچه‌ها رها کرده‌اند.»

قبل از دستگیری فرد مظنون، پلیس ایران بر اساس «سرنخ‌ها و شواهد پیدا شده در محل قرار گرفتن اجساد» گفته بود که «هر دو جنایت با هم در ارتباط هستند و از سوی یک نفر انجام گرفته‌اند».