به دلیل مجسمه قاسم سلیمانی؛ جریمه ۲۰۰ هزار دلار باشگاه سپاهان
به دلیل مجسمه قاسم سلیمانی؛ جریمه ۲۰۰ هزار دلار باشگاه سپاهان

کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم به اعلام نتیجه دیدار برگزار نشده بین تیم سپاهان و تیم الاتحاد گرفته است و این تصمیم به سود تیم عربستانی اعلام شده است. همچنین، سپاهان به دلیل عدم برگزاری سه دیدار در ورزشگاه خود و عاید کردن جریمه ۲۰۰ هزار دلار محکوم شده است.

به دلیل مجسمه قاسم سلیمانی؛ جریمه ۲۰۰ هزار دلار باشگاه سپاهان

رسانه‌های ایران اعلام کردند که در تاریخ چهارشنبه، ۱۰ آبان، کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم به اعلام نتیجه دیدار برگزار نشده بین تیم سپاهان و تیم الاتحاد گرفته است و این تصمیم به سود تیم عربستانی اعلام شده است. همچنین، سپاهان به دلیل عدم برگزاری سه دیدار در ورزشگاه خود و عاید کردن جریمه ۲۰۰ هزار دلار محکوم شده است.

این تصمیم و اعلام نتیجه از سوی کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا در وبسایت رسمی آن منتشر نشده است.

قرار گرفتن سردیس قاسم سلیمانی

در تاریخ دوشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۲، ناظر کنفدراسیون فوتبال آسیا به دلیل قرار گرفتن سردیس قاسم سلیمانی، فرمانده کشته شده سپاه قدس پاسداران (که یکی از شاخه‌های سپاه انقلاب اسلامی ایران برون مرزی است) در ورزشگاه، دستور به لغو دیدار میان تیم‌های سپاهان و الهلال داد.

ناظر کنفدراسیون فوتبال آسیا به تیم سپاهان ۳۰ دقیقه فرصت داد تا سردیس فرمانده کشته شده سپاه را از ورزشگاه خارج کنند، اما مدیران سپاهان و مقامات سیاسی این کار را تصویب نکردند و این سردیس را از ورزشگاه بیرون نبردند. کنفدراسیون آسیا به این عمل راه اندازی خلافیت سیاسی در محیط ورزشی دانست، زیرا از آن به عنوان دخالت سیاست در ورزش یاد کرد.