آلودگی هوا در سراسر ایران؛ تعطیلی مدارس مشهد به دلیل شرایط ناگوار
آلودگی هوا در سراسر ایران؛ تعطیلی مدارس مشهد به دلیل شرایط ناگوار

با افزایش آلودگی هوا در سراسر ایران، مدارس نوبت صبح در شهر مشهد در تاریخ ۲۸ آبان تعطیل شدند و در خرمشهر، استان خوزستان، وضعیت هوایی به حالت “قرمز” تغییر یافت.

آلودگی هوا در سراسر ایران؛ تعطیلی مدارس مشهد به دلیل شرایط ناگوار

کارگروه شرایط اضطراری گرد و غبار استان خراسان رضوی در تاریخ ۲۷ آبان اعلام کرد که تمام مدارس مناطق هفت‌گانه مشهد در روز یکشنبه در نوبت صبح به صورت غیرحضوری و مهدهای کودک و مراکز پیش‌دبستانی در همین نوبت تعطیل خواهند بود.

در روز شنبه، سامانه پایش کیفیت هوای کشور نشان داد که هوای شهر خرمشهر از نظر ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون در وضعیت “ناسالم” و “قرمز” بوده است. همچنین، وضعیت هوا در شش شهر دیگر استان خوزستان از جمله اهواز، اندیمشک، شوشتر، سوسنگرد، شادگان و ماهشهر به وضعیت “نارنجی” تغییر یافته است، که به معنای “ناسالم برای گروه‌های حساس” می باشد.

بیش از ۵۰۰ نفر به بیمارستان‌های خوزستان در ۲۴ ساعت گذشته مراجعه کرده‌اند

در تاریخ ۲۵ آبان، دانشگاه علوم پزشکی اهواز اعلام کرده بود که بیش از ۵۰۰ نفر به بیمارستان‌های خوزستان در ۲۴ ساعت گذشته به دلیل “آلودگی هوا” و “مشکلات تنفسی پس از باران اولیه پاییز” مراجعه کرده‌اند.

به دلیل آلودگی هوا، صبح شنبه مدارس ابتدایی و مهدهای کودک استان خراسان شمالی با دو ساعت تاخیر در آغاز به کار پذیرفته شدند.

مدیر کل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی به خبرگزاری ایسنا اعلام کرد که شاخص هوای این استان در نخستین ساعات صبح شنبه حدود ۵۰۰ و در وضعیت خطرناک قرار داشت.