آشوب در میبد: اعتراضات خیابانی پس از فاجعه کشته‌شدن یک نوجوان
آشوب در میبد: اعتراضات خیابانی پس از فاجعه کشته‌شدن یک نوجوان

پس از واقعه‌ی ناگوار کشته‌شدن یک جوان در یک نبرد و تضاد گروهی در شهرستان میبد، فرمانده انتظامی استان یزد اعلام کرد که قاتل بازداشت شده است.

آشوب در میبد: اعتراضات خیابانی پس از فاجعه کشته‌شدن یک نوجوان

بر اساس گزارشات، تعداد قابل توجهی از شهروندان میبد در روز جمعه، ۱۰ دی به خیابان‌ها آمده و اعتراض خود را به کشته‌شدن یک نوجوان ابراز کردند.

منابع محلی برخی جزئیات را در مورد هویت این نوجوان، که به نام “امیررضا آقایی” شناخته شده است، اعلام کرده و ذکر کرده‌اند که او در یک درگیری خیابانی، به دست یک فرد اهل افغانستان و به علت زخم‌های ناشی از ضربات چاقو جان خود را از دست داده است.

به گزارش فارس، فرمانده انتظامی استان یزد در عصر روز جمعه اعلام کرد که “عاملان نزاع، درگیری، و قتل جوان میبدی در شهرستان میبد” در کمتر از ۱۵ ساعت پس از وقوع این حادثه بازداشت شده‌اند. او در این اطلاعیه به تابعیت افراد بازداشتی اشاره نکرد.

یک فرد دیگر نیز آسیب دیده و به بیمارستان منتقل شد

عباسعلی بهدانی فرد، در حاشیه این واقعه، اظهار کرد که در طی این نزاع، یک فرد دیگر نیز آسیب دیده و به بیمارستان منتقل شده است.

علی‌اکبر عزیزی، معاون استاندار یزد، نیز در گفت‌وگو با خبرگزاری ایرنا افزود که “بخشی از جمعیت شهرستان میبد با حضور در محل نماز جمعه، خواستار دستگیری و مجازت قاتل شده‌اند.”

بر اساس ویدئوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی که به نظر می‌رسد به مراسم نماز جمعه دهم آذر در میبد مرتبط باشد، آشکار است که خشم و اعتراض مردمی وجود دارد.

گزارشات کاربران شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهند که در این مراسم، برخی از شرکت‌کنندگان به امام جمعه، فرماندار و فرمانده سپاه شهر “حمله” کرده‌اند. ویدئوها نیز تصاویری از این حوادث و اعتراضات را به نمایش می‌گذارند.