آزادی متهم اصلی پرونده شلیک به هواپیمای اوکراینی
آزادی متهم اصلی پرونده شلیک به هواپیمای اوکراینی

آزادی متهم اصلی پرونده شلیک به هواپیمای اوکراینی؛ وکیلی که به نمایندگی از چند خانواده قربانیان سرنگونی هواپیمای اوکراینی فعالیت می‌کند، اعلام کرده است که یکی از متهمان اصلی در این پرونده از ردیف اول آزاد شده است.

آزادی متهم اصلی پرونده شلیک به هواپیمای اوکراینی

با گذشت ده ماه از اعتراض و تلاش‌های او و خانواده‌ها، دیوان عالی کشور هنوز تصمیمی درباره حکم دادگاه این موضوع اتخاذ نکرده است.

محمود علیزاده طباطبایی، در تاریخ ۱۸ دی، در هماهنگی با چهارمین سالگرد سرنگونی هواپیمای اوکراینی که به دلیل دو موشک سپاه پاسداران رخ داد، این اطلاعات را به سایت دیده‌بان ایران اعلام کرد. وی توضیح داد که تنها یکی از متهمان در بازداشت به آزادی رسیده است و دلیل آزادی سایر متهمان این است که حکم مربوط به آن‌ها هنوز قطعی نشده است.

وکیل مذکور در توضیح دلیل آزادی متهم از ردیف اول پرونده، اشاره کرد که این فرد بیش از نیمی از محکومیت خود را سپری کرده بود و به دلیل عدم قطعیت حکم، با قرار آزاد شد.

شکایت از مسئولین هواپیمایی کشوری، نظامی و سیاسی

همچنین، آقای علیزاده طباطبایی به موضوع “فرجام‌خواهی” حکم دادگاه نظامی در دیوان عالی کشور اشاره کرد و اعلام کرد که از ابتدای سال جاری، این دیوان هنوز رأیی در این مورد صادر نکرده است. وی تأکید کرد که این تأخیر در اعلام تصمیم از سوی دیوان عالی کشور، به عنوان یک وضعیت “عادی” قابل قبول نیست.

وکیل دادگستری اظهار کرده است که شکایت از “مسئولین هواپیمایی کشوری، نظامی و سیاسی” به دادسرای عمومی ارجاع شده و رأی دادسرا این بوده که این موضوع “مشمول مرور زمان شده است.”