سفر یک تیم عالی رتبه نظامی آمریکا به قطر، نسبت به اجازه استفاده از پایگاه‌های آمریکا در قطر برای عملیات نظامی علیه رژیم ایران

عملیات نظامی آمریکا در قطر علیه ایران

یکی از منابع آگاه اعلام كرد كه سفر یک تیم عالی رتبه نظامی آمریکا به قطر، نسبت به اجازه استفاده از پایگاه‌های آمریکا در قطر برای عملیات نظامی علیه رژیم ایران

این خبر در پی ترور دانشمند ایرانی محسن فخرى زاده آمد

امضای قرارداد جدید نظامی قطر و آمریکا

روز گذشته ، وزارت دفاع قطر از امضای توافق نامه نظامی جدیدی با نیروی دریایی ایالات متحده در مورد فعالیت های دریایی در دوحه خبر داد.

رسانه های قطری گزارش دادند که توافقنامه نظامی جدید در جلسه ای بین رئیس ستاد مشترک قطر غانم بن شاهین الغانم در دوحه و “ساموئل پاپارو فرمانده نیروی دریایی فرماندهی مرکزی ایالات متحده امضا شده است.

اداره ارشاد اخلاقی در نیروهای مسلح قطر گفت که در دیدار الغانم و”ساموئل پاپارو ، موضوعات مشترک و راه های توسعه و گسترش آنها مورد بحث قرار گرفت.

پیش از این فرمانده نیروی دریایی مرکزی با خالد العطیه وزیر دفاع قطر دیدار و در مورد تحولات منطقه و همکاری های نظامی دو کشور گفتگو کرده بود.

این دیدار یک هفته پس از سفر کریستوفر میلر ، سرپرست وزارت دفاع ، به هفته گذشته برای دیدار با مقامات ارتش آمریکا به دوحه انجام شد.

حدود 13000 سرباز آمریكایی ، كه بیشتر آنها در نیروی دریایی هستند ، در پایگاه الودید ، 30 كیلومتری جنوب غربی دوحه مستقر هستند.

ایالات متحده از القاعده ، بزرگترین پایگاه نظامی این کشور در خاورمیانه ، برای حمله به سایت های داعش در سوریه و عراق استفاده کرد