سپاه پاسداران

مدیر روابط عمومی قرارگاه قدس سپاه پاسداران ایران در جنوب شرقی ایران از کشته شدن سه تن از نیروهای خود صبح امروز، چهارشنبه ۲۹ بهمن، در حمله به دو خودروی متعلق به نیروهای بسیج در شهر نیکشهر خبر داد.

همزمان، وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران، در بیانیه ای دیگری از کشته شدن سه نفر از اعضای وزارت اطلاعات در سیستان و بلوچستان اعلام کرد.

در بیانیه صادر شده توسط مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت اطلاعات آمده است که مقامات این وزارتخانه “هنگام انجام وظیفه خود” در نتیجه عملیات اطلاعاتی علیه یک باند جنایت سازمان یافته در سیستان و بلوچستان کشته شدند و این بیانیه جزئیات بیشتری ذکر نشده است.

 

  • سیستان و بلوچستان از محروم‌ترین استان‌های ایران

 

از سوی دیگر، مسئول روابط عمومی پایگاه القدس سپاه پاسداران ایران مسئول امنیت در سیستان و بلوچستان در مورد عملیات تروریستی که امروز انجام شد صحبت کرد.

وی توضیح داد «ساعت ۱۶ عصر دیروز، دو اتومبیل از ناحیه مقاومت بسیج در نیکشهر، در حال حرکت از اسپکه به نیکشهر، در تقاطع محور بمپور اسپکه توسط یک پژو ۴۰۵ مورد حمله قرار گرفتند».

وی افزود که یک مامور سپاه نیز در حادثه زخمی و دو نفر از مهاجمان کشته شدند.

شایان ذکر است که استان سیستان و بلوچستان یکی از محروم ترین استانهای ایران محسوب می شود، به ویژه مناطق مرزی که این استان در سال های اخیر شاهد درگیری های مسلحانه زیادی بین نیروهای امنیتی دولت ایران و گروه های مسلح بوده است.