هیئت سیاسی طالبان
هیئت سیاسی طالبان وارد تهران شد

[contact-form][contact-field label=”نام” type=”name” required=”true” /][contact-field label=”رایانشانی” type=”email” required=”true” /][contact-field label=”وب‌گاه” type=”url” /][contact-field label=”پیام” type=”textarea” /][/contact-form]

هیئت سیاسی طالبان، صبح امروز  ، 7 بهمن ، یک هیئت سیاسی طالبان به ریاست ملا عبدالغنی وارد تهران شد تا با وزیر خارجه ایران و نماینده ویژه ایران در افغانستان دیدار کند.

هیئت سیاسی طالبان وارد تهران شد

7 بهمن ، یک هیئت طالبان به ریاست ملا عبدالغنی وارد تهران شد تا با وزیر خارجه ایران و نماینده ویژه ایران در افغانستان دیدار کند.

گزارش شده است که این سفر به دعوت وزارت امور خارجه ایران انجام شده و در مورد اوضاع پناهندگان افغان و روند صلح در افغانستان خواهد بود.

حدود یک ماه پیش ، در تاریخ 2 دی‌ماه، وزیر امور خارجه ایران محمد جواد ظریف به در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «طلوع نیوز» گفت که “طالبان اقدامات تروریستی زیادی انجام داده اند” و این قانون “هنوز طالبان را از گروه تروریستی خارج نکرده است”.

حمله طالبان به کنسولگری ایران

پس از حمله طالبان به کنسولگری ایران در مزار شریف ، افغانستان ، در ۱۷ مرداد ۱۳۷۷ و کشته شدن هشت دیپلمات ایرانی در آنجا ، ایران در آستانه مداخله نظامی است.

محمدجواد ظریف در مصاحبه با «طلوع نیوز» گفت: “نه بخشیده‌ایم و فراموش نکرده ایم” ، اما افزود که با توجه به “واقعیت های” افغانستان ، جمهوری اسلامی ایران طالبان را “بخشی از راه حل” در افغانستان می داند.

کابل و بسیاری از شهرهای دیگر افغانستان علی رغم گفتگوهای صلح بین طالبان و دولت افغانستان در ماه های گذشته صحنه خشونت های مرگبار بوده است.