آسیه پناهی
مامور شهرداری متهم پرونده آسیه پناهی به حبس تعلیقی محکوم شد

مامور شهرداری متهم پرونده آسیه پناهی به حبس تعلیقی محکوم شد، شهرام کرمی ، دادستان کرمانشاه ، روز سه شنبه اعلام کرد که حکم نهایی علیه یک مقام شهرداری متهم به مشارکت در “قتل شبه عمدی” آسیا پناهی و انتقال غیرقانونی گاز اشک آور به زندان تعلیقی تغییر کرده است.

مامور شهرداری متهم پرونده آسیه پناهی به حبس تعلیقی محکوم شد

دادستان کرمانشاه ، روز سه شنبه اعلام کرد که حکم نهایی علیه یک مقام شهرداری متهم به مشارکت در “قتل شبه عمدی” آسیا پناهی و انتقال غیرقانونی گاز اشک آور به زندان تعلیقی تغییر کرده است.

وی به 18 ماه زندان محکوم شد و گفت که دادگاه تجدیدنظر “حبس او را به حالت تعلیق درآورد”.

در آبان سال جاری ، هنگامی که حکم زندان علیه این مقام شهرداری اعلام شد ، یکی از نزدیکان خانم پناهی به سازمان حقوق بشر ایران گفت که شهرداری کرمانشاه “با” دخالت در دادگاه تجدیدنظر “در تلاش برای کاهش همان مجازات است. ”

علت مرگ آسیه پناهی

آسیه پناهی ، زن مسنی ساکن شهرک فدک کرمانشاه ، که با دختر و نوه اش در زاغه در کرمانشاه زندگی می کرد ، ۳۰ اردیبهشت امسال حین ممانعت از اقدام مأموران شهرداری در تخریب خانه وى درگذشت.

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه گفت که طبق گزارش پزشکی قانونی ، علت مرگ وی “بیماری حاد قلبی” بوده و استرس روند شهرداری 10 درصد در مرگ خانم پناهی موثر بوده است و “تأثیر سوء مدیریت شهرداری درموضوع.” تایید شد

شهرداری کرمانشاه نیز پس از این حادثه به بازماندگان روستای آسيه پناهی قول تأمین واحدهای مسکونی را داد اما این قول هنوز محقق نشده است.

به گفته نزدیکان خانم پناهی ، شهرداری نیز پرداخت تشییع جنازه را از ده میلیون تومان به دو میلیون تومان كاهش داده است كه خانواده آسيه پناهی از پذیرش آن خودداری كردند.