ورزش
کارهای ممنوع و اشتباهی که ما قبل ورزش انجام میدیم

کارهای ممنوع و اشتباهی که ما قبل ورزش انجام میدیم، بسیاری از افراد قبل از ورزش کارهایی انجام می دهند که دارای عوارض جانبی و سلامتی آنها باشد. این اشتباهات را بدانید و از آنها دوری کنید.

کارهای ممنوع و اشتباهی که ما قبل ورزش انجام میدیم

سیاری از افراد قبل از ورزش کارهایی انجام می دهند که دارای عوارض جانبی و سلامتی آنها باشد. این اشتباهات را بدانید و از آنها دوری کنید.

برخی موارد وجود دارد که انجام آنها قبل از ورزش ممنوع است ، زیرا ممکن است عواقب جدی داشته باشد. اگر هدف شما ورزش است ، باید از انجام کارهای ساده مانند نوشیدن قهوه و خودداری کنید و لباس مناسب بپوشید.

با معده خالی ورزش نکنید

برخی از افراد ورزش های هوازی را با معده خالی انجام می دهند. هدف از این تمرین این است که بدن از چربی ها و کربوهیدرات ها به عنوان انرژی استفاده کند که در نهایت باعث کاهش وزن بیشتر می شود.

با این حال ، اگر چند ساعت قبل از تمرین غذا نمی خورید ، بدن شما ممکن است از پروتئین به عنوان سوخت استفاده کند. این بدان معنی است که پروتئین کمتری برای ترمیم و ساخت عضله خواهید داشت. اگر می خواهید برای انرژی چربی بسوزانید ، بدانید که بدن شما کالری بیشتری می سوزاند.

قبل از ورزش زیاد آب ننوشید

مهم است که قبل از ورزش به خوبی هیدراته باشید ، اما مراقب باشید که مقدار زیادی آب ننوشید زیرا خون سعی در تعادل سطح نمک دارد. در این حالت ممکن است سلول های شما متورم شده و علائمی مانند سرگیجه ، درد و حتی استفراغ را تجربه کنید.

بهتر است 1-2 ساعت قبل از ورزش (1-2 فنجان) و 15 دقیقه قبل از شروع نصف فنجان یا یک لیوان آب بنوشید. اگر زیاد عرق می کنید یا هوا گرم است ، ممکن است لازم باشد آب بیشتری بنوشید.

چرت های طولانی نزنید

خوب است قبل از تمرین یک چرت کوتاه بزنید ، به شرط آنکه 30 دقیقه بیشتر طول نکشد. این یک “چرت قوی” است و می تواند تمرکز و انرژی شما را افزایش دهد. با این حال ، یک چرت طولانی تر می تواند نتیجه معکوس داشته و بی حالی بیشتری ایجاد کند.

لباس رسمی نپوشید و با لباس کم ورزش نکنید

حتی اگر در سردترین روز سال ورزش می کنید ، نباید زیاد بپوشید زیرا این امر منجر به افزایش دمای بدن و افزایش تعریق می شود. به این ترتیب اگر در معرض باد سرد قرار بگیرید ، عرق به سرعت تبخیر می شود و احساس سرما می کنید.

برعکس ، در روزهای گرم ، لباس راحت و خنک را برای ورزش انتخاب کنید ، به شما اجازه می دهد آزادانه حرکت کنید ، و نوع پارچه لباس شما باید به گونه ای باشد که پوست اجازه نفس کشیدن داشته باشد. شلوار و تی شرت را انتخاب کنید زیرا عرق را به بهترین وجه جذب می کند.