شاهزاده رضا پهلوی

شاهزاده رضا پهلوی در مصاحبه با “نیوزویک” تاکید کرد که وی موافق بازگشت آمریکا به توافقنامه برجام نیست و نشان داد که این یک تسلیم در برابر باج خواهی هسته ای جمهوری اسلامی است.

وی بازگشت ایالات متحده آمریكا به رهبری جو بایدن رئیس جمهور آمریكا به این توافق هسته‌ای را “خطایی بزرگ” و “خطای فاحش” توصیف كرد.

شاهزاده افزود: «تصمیم دولت بایدن برای  رو کردن دستهای وی حتی قبل از ورود به كاخ سفید باعث شد رژیم ایران با افزایش غنی سازی و مواد اولیه ساخت بمب هسته ای تهدیدهای خود را افزایش دهد».

 

 

وی اضافه کرد که کارزار حداکثر فشار موفق به تضعیف رژیم کنونی ایران شد، اما ناتمام ماند زیرا وی در طول جنبش دموکراتیک خود با پشتیبانی و حمایت شدید مردم ایران همراه نبود.

در بخشی از مصاحبه خود با  نشریه «‌نیوزویک»، شاهزاده رضا پهلوی تأکید کرد که مردم ایران همچنان از فساد، بی کفایتی، سرکوب وحشیانه، خشونت در معاملات و افزایش رشوه رنج می برند.

وی اظهار داشت: «اگر رژیم واقعاً به مردم ایران اهمیت می داد، بودجه بمباران کودکان در سوریه را متوقف می کرد و نان ایرانی ها را تأمین می کرد».

رضا پهلوی گفت:‌«هدف مردم ایران خلاص شدن از رژیم آپارتاید است». وی توضیح داد: «ماندلا وقتی این مسئله را فهمید که دموکراسی های جهان را به تحریم رژیم آپارتاید در آفریقای جنوبی فراخواند ، گفت که پیروزی تنها با مبارزه حاصل می شود».