فرآیند تزریق واکسن کرونا اعلام شد

مقامات بهداشتی ایرانی نشان دادند که جهش کرونای انگلیسی در چند شهر در ایران شناسی شده است. 

آغاز این امر با رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، فرهاد ابول‌نژادیان که دیروز گفت که این جهش جدید در هرمزگان اهواز و خوزستان و گیلان منتشر شد. 

ابول‌نژادیان در یک کنفرانس مطبوعاتی، در مورد بازگشتن ویروس کرونا با جهش جدید خود که به عنوان کرونای انگلیسی معروف است، در استان خوزستان، صحبت کرده باشد.

وی نشان داد که حدود یک میلیون و نیم برگه تست کووید-۱۹ منفی وجود دارد، و این دلیل بسته شدن مرزها بین دو کشور اکنون است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تأکید کرد که تعداد قربانیان در عراق مستند نیست و تخمین زده شده است که تعداد مرگ های ناشی از کرونا در عراق ۴ برابر بیشتر از تعداد رسمی اعلام شده توسط دولت عراق است.

 

♦   وضعیت خوزستان قرمز خواهد شد

 

وی اظهار داشت که شیوع جهش انگلیسی ویروس کرونا در منطقه منجر به قرمز شدن دوباره وضعیت ۱۱ شهر خوزستان شده است و تعداد بیماران بین سن ۶ تا ۱۴ سال دو برابر شد.

ابول‌نژادیان همچنین اظهار داشت که جهش جدید ویروس کرونا به سرعت در استان و به طور کلی در ایران گسترش می یابد زیرا تست منفی کرونا در مرزهای ایران و عراق خرید و فروش می شود.

  1. در همین حال، سعید نمکی وزیر بهداشت ایران و قاسم سلیمانی دشتکی، استاندار خوزستان، اعلام کردند که دلیل شیوع گسترده کرونا در این استان ورود یک نوع ویروس جهش یافته از عراق است و تاکید کردند که به همین دلیل، دستور بسته شدن مرزهای دو کشور را صادر کرده اند.