مهدی جهانگیری
مهدی جهانگیری برادر معاون اول روحانی به دو سال حبس محکوم شد

مهدی جهانگیری برادر معاون اول روحانی به دو سال حبس محکوم شد، سخنگوی قوه قضاییه ایران روز سه شنبه اعلام کرد که مهدی جهانگیری ، برادر معاون اول رئیس جمهور ایران به جرم قاچاق ارز به چهار سال زندان و جریمه نقدی محکوم شده است.

مهدی جهانگیری برادر معاون اول روحانی به دو سال حبس محکوم شد

سخنگوی قوه قضاییه ایران روز سه شنبه اعلام کرد که مهدی جهانگیری ، برادر معاون اول رئیس جمهور ایران به جرم قاچاق ارز به چهار سال زندان و جریمه نقدی محکوم شده است.

به گفته غلامحسین اسماعیلی ، آقای جهانگیری به جرم “قاچاق حرفه ای ارز” به دو سال حبس و مصادره بیش از 840 هزار دلار و جریمه 10 میلیارد و 700 میلیون تومانی محکوم شد.

از جمله دیگر اتهامات وارده به مهدی جهانگیری «تحصیل مال نامشروع» که در آن وی به دو سال حبس و جریمه نقدی بیش از 45 میلیارد تومان محکوم شد.

با در نظر گرفتن مدت شش ماه بازداشت آقای جهانگیری در سال 96 و همچنین قانون مجازات اسلامی که یکی از مقررات قابل اجرا در چنین مواردی را تعیین می کند ، مدت حبس که آقای جهانگیری باید تحمل کند حدود یک سال و نیمی خواهد بود.

مهدی جهانگیری رئیس گروه مالی گردشگری و نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران است

مهدی جهانگیری که هم اکنون رئیس گروه مالی گردشگری و نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران است ، در مهرماه سال 96 به اتهام “اخلال اقتصادی” توسط اداره کل استان کرمان دستگیر شد.

غلامعلی ابوحمزه ، فرمانده سپاه کرمان در آن زمان ، آقای جهانگیری را “یکی از ریشه های فساد” توصیف کرد.

با این حال ، در اسفند همان سال ، دادگستری اعلام كرد كه متهم با قرار وثیقه آزاد شده است.

دادگستری مبلغ وثیقه را اعلام نکرد ، اما وب‌سایت رجانیوز در گزارشی نوشت: “در ابتدا ، وثیقه مهدی جهانگیری با قید رافت اسلامی 6000 میلیارد تومان تعیین شد. و تحت فشار حامیان وثیقه به 1000 میلیارد کاهش یافت. “