معصومه خاوری
"معصومه خاوری" اولین وزیر زن افغانستان است

“معصومه خاوری” اولین وزیر زن افغانستان است، معصومه خاوری زنى که متولد ايران بود و وزير مخابرات افغانستان شد، معصومه الخواری ، وزیر پیشنهادی مخابرات و تکنولوژی معلوماتی در افغانستان و جوانترین وزیر در کابینه محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان ، روز دوشنبه اعتماد پارلمان را به دست آورد.

“معصومه خاوری” اولین وزیر زن افغانستان است

وزیر پیشنهادی مخابرات و تکنولوژی معلوماتی در افغانستان و جوانترین وزیر در کابینه محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان ، روز دوشنبه اعتماد پارلمان را به دست آورد.

در اولین جلسه پارلمان افغانستان در آذر ۱۳۹۹ ، معصومه خاوری توانست با 154 رأی مخالف ، 67 رأی مخالف و 25 رأی ممتنع به طور رسمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات (ارتباطات و فناوری اطلاعات) در افغانستان شود.

“معصومه خاوری” زنى که متولد ايران بود و وزير مخابرات افغانستان شد

معصومه خاوری تحصیلات ابتدایی و متوسطه خود را در ایران به پایان رساند ، سپس برای تحصیل در دانشگاه به ترکیه مهاجرت کرد و پس از تحصیل پزشکی ، به دانشگاه پیام نور ، برای تحصیل در رشته حقوق پیوست و در سال ۱۳۹۸ در این دانشگاه فارغ التحصیل شد.

معصومه خاوری از قبیله هزاره و عضو حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان به رهبری محمد محقق است.

در پی جنجال انتخابات ریاست جمهوری افغانستان و امضای توافق نامه سیاسی بین اشرف غنی و عبدالله عبدالله ، دولت ائتلافی تشکیل شد که 50٪ اعضای دولت به عبدالله عبدالله و حامیان سیاسی وی تعلق داشتند.

محمد محقق ، معاون اجرایی پیشین دولت وحدت ملی ، که در انتخابات گذشته از اعضای برجسته رهبری مبارزات عبدالله عبدالله بود ، معصومه خاوری را به عنوان نامزد وزرا معرفی کرد و سرانجام اشرف غنی وی را به عنوان نامزد وزارت وزارت مخابرات به مجلس معرفی کرد.