زهرا اسماعيلى
اعدام محکوم مرده!

اعدام محکوم مرده، زهرا اسماعیلی، یک زن زندانی محکوم به اعدام را که لحظاتی قبل از اعدام دچار سکته قلبی شده و فوت کرده بود به همان صورت به دار آویخت.

اعدام محکوم مرده!

یک زن زندانی محکوم به اعدام را که لحظاتی قبل از اعدام دچار سکته قلبی شده و فوت کرده بود به همان صورت به دار آویخت.

وكیل وی در یک پست فیس بوكی نوشت: “روز گذشته 16نفر مرد در مقابل زهرا و جلوی چشمانش به دار آویخته شدند. زهرا قبل از به دار آویختن سكته كرد ، قلبش ایستاد و مرد.” با این حال ، بدن او به دار آویخته شد

زهرا اسماعیلی قبل از رسیدن به پای چوبه دار از ایست قلبی در گذشت

زهرا اسماعیلی ، که دارای دو فرزند بود ، به جرم قتل همسرش علی رضا زمانی ، مدیرکل وزارت اطلاعات ، که قصد توهین به دختر نوجوان خود را داشت ، به اعدام محکوم شد. اعدام وحشیانه وی انتقامی غیرانسانی توسط وزارت اطلاعات بود. وی سومین زنی است که در کمتر از یک ماه اعدام شده است.

در سال ۱۳۹۳ ، ریحانا جباری پس از ۷ سال زندان به دلیل دفاع از خود در برابر تعرض یک مأمور شناخته وزارت اطلاعات در 26 سالگی به دار آویخته شد.

محکومیت شدید این جنایت

کمیسیون زنان شورای ملی مقاومت این جنایت فجیع را به شدت محکوم کرده و از خانم میشل باشله ، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل و گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد خشونت علیه زنان و مجمع عمومی حقوق بشر و زنان ، خواستار محکومیت شدید این جنایت می شود. جرم. خواستار اقدام فوری برای نجات محکومین به اعدام ، به ویژه زندانیان زن است.