۱۲۰ مورد کودک همسری
۱۲۰ مورد کودک همسری در یک روستا در شهرستان نمین شناسایی شد

۱۲۰ مورد کودک همسری در یک روستا در شهرستان نمین شناسایی شد، عظیم اکبری ، دادستان شهرستان نمین ، از دستگیری چندین نفر در ارتباط با “120 مورد کودک‌همسری” در روستای آبی‌بیگلوی در شهرستان نمین ، استان اردبیل خبر داد.

۱۲۰ مورد کودک همسری در یک روستا در شهرستان نمین شناسایی شد

عظیم اکبری ، دادستان شهرستان نمین ، از دستگیری چندین نفر در ارتباط با “120 مورد کودک‌همسری” در روستای آبی‌بیگلوی در شهرستان نمین ، استان اردبیل خبر داد.

، وی گفت در این پرونده “عاقد” و “همه متهمان” از این روستا به جرم “عقد کردن دختران زیرسن قانونی روانه زندان شدند” زندانی شدند.

آقای اکبری سن فرزندان متاهل و تعداد دقیق بازداشت شدگان را مشخص نکرد اما گفت که دو دفتر خانه مرتبط ابه این پرونده بسته شده اند.

ازدواج کودکان ، به ویژه دختران ، در سالهای اخیر به موضوعی بحث برانگیز تبدیل شده است.

در سال های اخیر ، برخی از نمایندگان زن مجلس تلاش کرده اند تا طبق قوانین ایران سن ازدواج را تغییر دهند ، اما با مقاومت سایر نمایندگان مجلس و روحانیون روبرو شده اند.

عاقد ۱۲۰ عقد کودک همسری دستگیر شد

اکبر افزود: “با توجه به اینکه قانون برای این جرم از 6 ماه تا دو سال حبس در نظر گرفته است و این قانون شامل والدین دختر ، داماد و وعاقد نیز می شود ، دادستانی عمومی در این مورد کسی را نمی شناسد و با چنین موارد برخورد جدی خواهد کرد. ”

دادستان نمین با اشاره به فرهنگ نادرست ازدواج کودکان گفت: دخترانی که در سن 9 یا 10 سالگی ازدواج می کنند آسیب های زیادی از جمله طلاق ، اختلافات خانوادگی و و آسیب‌های جسمانی متحمل می شوند.