گیاه‌خوار مشهور اینستاگرام از گرسنگی مرد!
گیاه‌خوار مشهور اینستاگرام از گرسنگی مرد!

گیاه‌خوار مشهور اینستاگرام از گرسنگی مرد؛ به گفته دوستان و خانواده ژانا سامسونوا، یک چهره مشهور وگان در اینستاگرام، او پس از پیروی از رژیم غذایی‌ای شامل «میوه‌های عجیب و غریب» از گرسنگی مرده است، ژانا که ۳۹ سال داشت به خاطر این رژیم غذایی در مالزی زندگی می‌کرد.

گیاه‌خوار مشهور اینستاگرام از گرسنگی مرد!

 ژانا، که در سن ۳۹ سالگی بود، تلاش می‌کرد با این رژیم غذایی وگانیسم محیطی، به نمونه برای دنبال کنندگانش تبدیل شود. مرگ او برای خانواده و دوستان او یک صدمه‌ی سخت و ناگهانی بود.

به گزارش‌ها، این شهروند روس که رژیم غذایی‌اش از جمله غذاهای خام را در رسانه‌های اجتماعی مختلف، از جمله تیک‌تاک، فیس‌بوک و اینستاگرام تبلیغ می‌کرد و میلیون‌ها بیننده‌ی فعالیت‌های او را دنبال می‌کردند، در تاریخ ۲۱ ژوئیه، پس از اینکه در جریان یک تور در جنوب شرقی آسیا به دنبال درمان پزشکی بود، درگذشت.

به گزارش رسانه‌های محلی، یکی از دوستان ناشناس اینگونه گفت: “چند ماه پیش در سریلانکا، او از قبل خسته به نظر می‌رسید و داشت با پاهای متورم لنفاوی مواجه می‌شد. او را به خانه برای درمان فرستادند، اما با این حال او دوباره فرار کرد. وقتی او را در وضعیت بی‌جان و پژمرده دیدم، واقعاً وحشت زده شدم.”

دوست او در ادامه اظهار داشت: “من یک طبقه بالاتر از او زندگی می‌کردم و هر روز از احتمال پیدا کردن جسد بی‌جان او در صبح می‌ترسیدم. سعی کردم او را متقاعد کنم که به دنبال درمان باشد، اما متأسفانه او موفق نشد.

علت رسمی مرگ

مادر سامسونوا مرگ دخترش را به “عفونت شبه وبا” نسبت داده است. با این حال که علت رسمی مرگ هنوز اعلام نشده است.