گزارش روزنامه وابسته به دانشگاه آزاد: محبوبیت ابراهیم رئیسی را ۲۰ درصد اعلام کرد
گزارش روزنامه وابسته به دانشگاه آزاد: محبوبیت ابراهیم رئیسی را ۲۰ درصد اعلام کرد

در گزارشی که روز دوشنبه ششم آذر در روزنامه فرهیختگان، که به دانشگاه آزاد اسلامی وابسته است، منتشر شد، ادعا شده است که برخی نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد محبوبیت حسن روحانی، رئیس‌جمهور پیشین ایران، حدوداً پنج درصد است. این گزارش ادامه داده و اظهار کرده است که ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور فعلی، محبوبیتی دارد که چهار برابر محبوبیت حسن روحانی است.

گزارش روزنامه وابسته به دانشگاه آزاد: محبوبیت ابراهیم رئیسی را ۲۰ درصد اعلام کرد

هرچند که روزنامه فرهیختگان منبع دقیق نظرسنجی‌ها را اعلام نکرده است، اما بر اساس این گزارش، مشخص شده است که محبوبیت ابراهیم رئیسی، در دو سال و چند ماهی که از آغاز دوره ریاست جمهوری‌اش می‌گذرد، تنها ۲۰ درصد است.

در این گزارش، به دلایلی که آقای ابراهیم رئیسی برای ثبت‌نام در انتخابات خبرگان رهبری از حوزه خراسان جنوبی انتخاب کرده است، اشاره شده است. آورده شده است که او این تصمیم را گرفته تا از تهران نامزد نشود و به این ترتیب، از فضای رقابتی مستقل از حسن روحانی بهره‌مند شود.

همچنین در این گزارش آمده است که حسن روحانی در هفته گذشته اعلام کرده بود که به عنوان نامزد در انتخابات مجلس خبرگان رهبری حضور خواهد داشت و برخی رسانه‌ها اظهار داشته‌اند که ابراهیم رئیسی، با انتخاب حوزه‌ای خارج از تهران، هدف دارد تا تعداد آرا با حسن روحانی مقایسه نشود.

احتمال انتشار لیست انتخاباتی در تهران

در گزارش خود، روزنامه “فرهیختگان” به ثبت‌نام حسن روحانی و حرف‌های او درباره احتمال انتشار لیست انتخاباتی در تهران و برخی شهرها اشاره کرده و این را به نشانه تصمیم جریان سیاسی “اعتدالیون” دانسته است. ادعا شده که این جریان سیاسی قصد دارد با حمایت از حسن روحانی، در دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان شرکت کند.

روزنامه “فرهیختگان” ادعا کرده که حسن روحانی با “کش‌دار کردن دعواها و طعنه‌هایی که از جانب اصولگرایان تندرو مطرح می‌شود”، قصد دارد شانس خود و همفکرانش در انتخابات دو مجلس که قرار است اسفند امسال برگزار شود، را افزایش دهد.