کارزار بین‌المللی حمایت از معترضان در ایران
کارزار بین‌المللی حمایت از معترضان در ایران

کارزار بین‌المللی حمایت از معترضان در ایران؛ صدها شخصیت بین المللی، از چندین برنده جایزه نوبل گرفته تا بازیگران سرشناس سینما، با صدور فراخوانی مشترک خواستار حمایت «تزلزل ناپذیر» از ایرانیان معترض علیه حکومت جمهوری اسلامی شده اند.

کارزار بین‌المللی حمایت از معترضان در ایران

در این فراخوان که توسط سازمان غیردولتی «فریدم هاوس» در آمریکا منتشر شده، آمده است: «پیروزی آزادی در ایران می‌تواند موج جهانی دموکراسی‌سازی را دوباره آغاز کند که در پایان قرن بیستم بسیار قدرتمند بود، اما در برابر ضدحملات استبدادی ضعیف شده، بار دیگر به راه اندازد”.

این دعوتنامه توسط حدود ۴۸۰ شخصیت از جمله سوتلانا الکسیویچ نویسنده بلاروس و برنده جایزه نوبل ادبیات، هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه سابق آمریکا و ریچارد گر بازیگر مشهور آمریکایی امضا شده است.

همچنین در متن این فراخوان تاکید شده است که پیروزی معترضان در ایران «به معنای رهایی از رژیمی است که انتخابات آزاد، آزادی بیان، اجرای عادلانه قانون و آزادی‌های شخصی را در عرصه‌های ساده‌ای مانند آزادی رد می‌کند.

در این فراخوان همچنین آمده است: «پایان نظام زن‌ستیز در جمهوری اسلامی، نقطه عطفی جهانی در راهپیمایی طولانی به سوی جهانی است که در آن با زنان به عنوان یکسان رفتار شود».

از جمله شخصیت های ایرانی امضاکننده این دعوت نامه، مسیح علی نژاد، گلشیفته فراهانی، علی کریمی و شاهزاده رضا پهلوی را نام می بریم.

#IranSolidarity هشتگ