روانپزشک
چه زمانی باید به روانپزشک مراجعه كنيم؟

چه زمانی باید به روانپزشک مراجعه كنيم؟؛ همه افراد استرس ، ناراحتی ، اندوه و درگیری را تجربه می کنند و از هر 5 نفر در جامعه 1 نفر از افسردگی رنج می برد ، بنابراین وقتی احساس ناراحتی می کنید ، وتشخیص این که بفهمید زمان آن است که به یک متخصص در رابطه با مشکل خود مراجعه کنید دشوار است.

چه زمانی باید به روانپزشک مراجعه كنيم؟

ناامیدی
ناراحتی و احساس ناامیدی یا بی ارزشی نشانه های افسردگی هستند. افکار ناامید کننده می تواند شامل مواردی مانند نگرانی در مورد آینده باشد ، که هرگز شاد نخواهید بود ، یا ممکن است انگیزه ای برای بهتر شدن نداشته باشید.

نگرانی مداوم
طبیعی است که نگران در دوزهای کم طبیعی است ، اما اگر همیشه نگران هستید که اتفاق بدی رخ می دهد ، می تواند شما را از لذت بردن از زندگی باز دارد. اگر بیشتر روزها مضطرب هستید و نمی توانید آرام باشید ، این نشانه اضطراب و نگرانی است ، حتما به علائم جسمانی خود توجه کنید.

از دست دادن اشتها یا زیاد غذا خوردن
یکی از علائم افسردگی تغییر وزن یا کاهش اشتها است ، بنابراین اگر زیاد غذا می خورید یا اصلا احساس گرسنگی نمی کنید ، حتماً به پزشک مراجعه کنید.

بی علاقگی نسبت به فعالیت ها
یکی دیگر از نشانه های نیاز به درمان احساس “کسلى” است ، به ویژه اگر از فعالیتهایی که قبلاً برای آنها لذت می برید کنار رفته اید یا به طور کلی از موقعیت های اجتماعی فاصله گرفته اید ، اینها علائم مهمی هستند که باید مورد توجه قرار گیرند.

از دست دادن کسی یا چیزی
مرگ یک عزیز برای همه دشوار است ، اگرچه همه در اندوه هستند اما نیازی به کمک حرفه ای ندارند ، اگر می خواهید احساسات خود را برطرف کنید ، یک درمانگر می تواند به شما در ترمیم زخم ها کمک کند. به عنوان مثال ، در صورت طلاق یا از دست دادن شغل.