پیام پدر مهرشاد شهیدی در شب یلدا: یلدا جشن نور بر تاریکی است
پیام پدر مهرشاد شهیدی در شب یلدا: یلدا جشن نور بر تاریکی است

پیام پدر مهرشاد شهیدی در شب یلدا؛ امیر شهیدی، پدر مهرشاد شهیدی، که از کشته‌شدگان خیزش انقلابی در اراک بود، تصویری از فرزندش مهرشاد را در شب یلدا سال ۱۳۹۹ منتشر کرد، و نوشت: “یلدا برگرفته از واژه‌ای سریانی به‌معنای زایش است. یلدا جشن نور بر تاریکی است.”

پیام پدر مهرشاد شهیدی در شب یلدا

امیر شهیدی، پدر مهرشاد شهیدی، که جزو کشته‌شدگان خیزش انقلابی در اراک بود، تصویری از فرزندش مهرشاد را در شب یلدا سال ۱۳۹۹ منتشر کرد، و نوشت: “یلدا برگرفته از واژه‌ای سریانی به‌معنای زایش است. یلدا جشن نور بر تاریکی است.”

مهرشاد شهیدی‌نژاد

مهرشاد شهیدی‌نژاد منفرد طهرانی، سرآشپز و دانشجوی ۲۰ سالهٔ ایرانی بود که در خیزش ۱۴۰۱ ایران توسط حكومت ايران کشته شد.

او در ۲۸ اکتبر ۲۰۰۲ در اراک، ایران به دنیا آمد. او به آشپزی علاقه داشت و در کافه-رستوران بوته اراک کار می‌کرد. در رشته‌های ژیمناستیک، بدن‌سازی، والیبال، دوچرخه‌سواری کوهستان و شنا صاحب مدال‌های قهرمانی بود.

در سال ۱۴۰۱، شهیدی در اعتراضات سراسری ایران شرکت کرد. او در ۴ آبان ۱۴۰۱ در اراک کشته شد. گفته می‌شود که او توسط نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی مورد اصابت گلوله قرار گرفته است.

شهادت شهیدی موجی از اعتراضات در ایران به راه انداخت. او به نماد مقاومت و مبارزه با حكومت تبدیل شد.

خانواده شهیدی خواستار محاکمه عاملان قتل او هستند. با این حال، جمهوری اسلامی تاکنون هیچ اقدامی در این زمینه انجام نداده است.

شهیدی یک جوان با استعداد و فعال بود که در راه مبارزه برای آزادی و عدالت جان خود را از دست داد. او یادآور این واقعیت است که مردم ایران هنوز برای آزادی و دموکراسی مبارزه می‌کنند.