پذیرش اتهام قاچاق نفت ایران توسط شرکت کشتیرانی یونانی و پرداخت جریمه
پذیرش اتهام قاچاق نفت ایران توسط شرکت کشتیرانی یونانی و پرداخت جریمه

پذیرش اتهام قاچاق نفت ایران توسط شرکت کشتیرانی یونانی و پرداخت جریمه؛ در تاریخ پنجشنبه، شانزدهم شهریور، خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از اسناد دادگاه فدرال آمریکا گزارش داد که یک شرکت کشتیرانی یونانی به ارتکاب جرم قاچاق نفت ایران و نقض تحریم‌های نفتی ایالات متحده اذعان کرده و به پرداخت جریمه توافق نموده است.

پذیرش اتهام قاچاق نفت ایران توسط شرکت کشتیرانی یونانی و پرداخت جریمه

با توجه به اسناد دادگاه فدرال، شرکت کشتیرانی یونانی به نام “امپایر نووگیشن” در توافق با دادستانی فدرال، اتهامات مرتبط با قاچاق نفت ایران و نقض تحریم‌های نفتی ایالات متحده را پذیرفته و توافق کرده است که دو میلیون و چهارصد هزار دلار جریمه پرداخت کند.

این پرونده به واقعه توقیف نفتکش به نام “سوئز راجان” مرتبط است. گروه “اتحاد علیه ایران هسته‌ای” در فوریه سال گذشته اعلام کرد که مظنون به بارگیری نفت خام از جزیره خارک در خلیج فارس توسط این نفتکش است.

این نفتکش قبل از ماه‌های اخیر در دریای چین جنوبی در سواحل شمال شرقی سنگاپور بوده و سپس به ناگهان به سمت خلیج مکزیک حرکت کرده است. اما در ماه‌های اخیر اعلام شده که این نفتکش به دلیل حمل نفت تحریم شده از ایران توسط آمریکا توقیف شده و به سواحل ایالت تگزاس منتقل شده است.

دارایی‌های مسدودشده ایران در کره جنوبی

در ماه مرداد سال جاری، نفتکش “سوئز راجان” با پرچم جزایر مارشال محموله‌ای خود را به نفتکش دیگری به نام “ام‌آر یوفرِیتیس” در نزدیکی گالوستون واقع در فاصله هفتاد کیلومتری جنوب شرقی هیوستون در ایالت تگزاس منتقل کرد.

باید توجه داشت که این اتفاق در زمانی رخ داده است که در ماه‌های گذشته، ایران و آمریکا به توافقی در مورد آزادی پنج شهروند آمریکایی که در ایران بازداشت شده بودند، در ازای آزادسازی شش میلیارد دلار از دارایی‌های مسدودشده ایران در کره جنوبی دست یافته‌اند.