وضعیت نگران‌کننده: ۲۱ فوتی جدید از کرونا در ایران در هفته گذشته
وضعیت نگران‌کننده: ۲۱ فوتی جدید از کرونا در ایران در هفته گذشته

وضعیت نگران‌کننده: وزارت بهداشت در ایران در هفته گذشته آمار کرونا را منتشر کرد: ۷۸۲ بیمار جدید و ۲۱ جان‌باخته. وزیر بهداشت تکذیب همه‌گیری را اعلام کرد.

وضعیت نگران‌کننده: ۲۱ فوتی جدید از کرونا در ایران در هفته گذشته

در حالی که وزارت بهداشت در ایران در هفته‌ای که گذشت، پس از مدت‌ها، برای اولین بار آمار کرونا در کشور را به صورت هفتگی منتشر کرد و این آمار نشانگر ۷۸۲ مورد ابتلا جدید به کرونا و جان‌باختن ۲۱ نفر از بیماران مبتلا به این ویروس در طی یک هفته گذشته است، وزیر بهداشت ادعای وقوع دوباره همه‌گیری در کشور را رد کرد.

با توجه به آمار تازه‌ای که مربوط به دوره از شنبه گذشته تا روز شنبه ۱۸ شهریور است، مجموع بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۶۱۴ هزار و ۷۲۹ نفر افزایش یافته است. همچنین، بر اساس این آمار، ۳۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها در حال دریافت مراقبت‌های خصوصی هستند.

وزیر بهداشت در بیانیه‌ای اعلام کرد که کرونا همیشه حضور خواهد داشت.

موارد ابتلا به کووید در کشور

در همین زمان، مینو محرز، تخصصی در زمینه بیماری‌های عفونی و عضو فعال کمیته علمی ستاد ملی مبارزه با کرونا در زمان اوج‌گیری این ویروس در ایران، اعلام کرد که موارد ابتلا به کووید در کشور در حال افزایش است.

مینو محرز روز یک‌شنبه ادامه داد و با اشاره به این روند اظهار کرد که زائران، به ویژه آن‌هایی که در خانواده، افراد مسن یا دچار بیماری‌های زمینه‌ای دارند، باید ۳ تا ۵ روز پس از بازگشت از سفر از ماسک استفاده کنند.