واژگونی شناور نظامی
واژگونی شناور نظامی که با هدف جاسوسی ساخته شده بود

برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که یک شناور در حال ساخت نیروی دریایی ارتش ایران در حوضچه خشک صنایع کشتی‌سازی ارتش در بندرعباس واژگون شد و یکی از پرسنل نیروی دریایی را کشته است.

واژگونی شناور نظامی در حال ساخت ایران 

تصاویر و ویدئوهایی واژگونی این شناور نظامیِ در حال ساخت موسوم به “طلائیه” در شبکه های اجتماعی منتشر شد و روزنامه اسرائیلی “جروزالم‌پست” دوشنبه ۱۵ آذرنوشت بر اساس تجزیه و تحلیل تصاویر ماهواره‌ای، این کشتی واژگون شد

این چهارمین حادثه ای است که ارتش جمهوری اسلامی ایران در سال های اخیر پس از پرتاب اشتباه قایق به شناور کنارک و کشته شدن ۱۹ نفر در حین رزمایش دریایی، ناوشکن دماوند و دو خدمه آن در دریای خزر و کشته شدن دو خدمه آن و غرق شدن ناو خارک است.

آیا کشتی طلائیه برای جاسوسی ساخته شده است؟

مقامات و رسانه های ایرانی هنوز خبر واژگونی شناور «طلائیه» تأیید نشده است، اما روزنامه اسرائیلی این خبر را بر اساس عکس های گرفته شده توسط گروه ماهواره‌ای پلنت در ۱۳ آذر منتشر کرد.

خبرگزاری میزان پیشتر در آذرماه ۹۷ در گزارشی نوشته بود که شناور اطلاعاتی و تجسسی نیروی دریایی که «طلائیه» نام‌گذاری شده و بیش از نیمی از مراحل ساخت آن طی شده است وظیفه جمع‌آوری اطلاعات نظامی از شناور‌های هدف با استفاده از پیشرفته‌ترین تجهیزات شنودی، راداری، مخابراتی و اطلاعاتی را برعهده دارد.