واكنش علی کریمی به اعدام محمد قبادلو
واكنش علی کریمی به اعدام محمد قبادلو

واكنش علی کریمی به اعدام محمد قبادلو؛ واكنش علی کریمی به اعدام محمد قبادلو: ننگ‌مان باد این جان، ما نشستیم و تماشا کردیم

واكنش علی کریمى به اعدام محمد قبادلو

علی کریمی، اسطوره فوتبال ایران که از ابتدای خیزش انقلابی پس از کشته‌شدن مهسا امینی با مردم ایران همراهی کرده، به اعدام محمد قبادلو واکنش نشان داد و در ایکس نوشت: “در پی آن همه خون، که بر این خاک چکید، ننگ‌مان باد این جان، شرم‌مان باد این نان، ما نشستیم و تماشا کردیم.”

تصمیم نهایی دیوان عالی: اعدام محمد قبادلو اجرا شد

اعدام محمد قبادلو اجرا شد؛ رسانه رسمی قوه قضاییه ایران اعلام کرد که حکم اعدام محمد قبادلو، یکی از بازداشت‌شدگان اعتراضات ۱۴۰۱ ایران، اجرا شده است.

حکم این اقدام، با تأیید دیوان عالی کشور و علیه اعتراضات وکیل و فعالان حقوق بشر صورت گرفته است. بر اساس گزارش خبرگزاری میزان در سوم بهمن ماه، حکم دادگاه کیفری یک استان تهران که به “قصاص نفس” محمد قبادلو مرتبط بود، پس از تأیید در دیوان عالی کشور، به اجرا درآمد.

اجرای حکم اعدام محمد قبادلو در مقابل اعتراضات وکیل او، امیر رئیسیان، ادامه یافت. وکیل به روند پرونده موکل خود اشاره کرده بود و آن را به عنوان «غیرقانونی» محکوم کرده بود. امیر رئیسیان تأکید داشت که در این مرحله، محمد قبادلو حق اعاده دادرسی را دارد و اجرای حکم اعدام بدون مجوز قانونی، به عنوان یک عمل قتل شناخته می‌شود.

در تناقض با اعتراضات وکیل وی، دستگاه قضایی ایران یک روز قبل از اجرای حکم، به وکیل اطلاع داده بود که این حکم به بخش اجرای احکام ارجاع یافته است و قرار است روز سه‌شنبه اجرایی شود.