هشدار نماینده مجلس به علی کریمی
هشدار نماینده مجلس به علی کریمی

یک نماینده مجلس شورای اسلامی به علی کریمی، ملی پوش سابق فوتبال ایران، نسبت به «تبعات اظهار نظرهای نابه‌جای» او هشدار داد.

هشدار نماینده مجلس به علی کریمی

حسینعلی حاجی دلیگانی، یکی از اعضای هیئت رئیسه شورا، روز پنجشنبه ۱۳ بهمن، از جزییات این پیامدها چیزی نگفته، اما از تدوین طرحی خبر داده است که می توان آن را «مجازات سلبریتی هایی که به صورت غیر رسمی منتشر می کنند» نامید. وی گفت: ر کسی که باعث می‌شود به آزادی دیگران آسیب بخورد باید پاسخ‌گو باشد.

طرح مجازات ۱۰ تا ۱۵ سال حبس همراه با سایر مجازات های ابراز عقاید انتقادی و مخالفت با مواضع رسمی حکومت ایران در دهم بهمن ماه تقدیم ریاست شورای اسلامی شد. بر اساس این طرح، اظهار نظر در مورد هر موضوعی که «نیاز به اظهار نظر مقامات رسمی داشته باشد و هنوز به طور رسمی اعلام نشده است» با مجازات مفسر مواجه خواهد شد.

اعتراضات سراسری در ایران

پس از به راه افتادن اعتراضات سراسری در ایران در پی کشته شدن مهسا امینی، تعداد زیادی از چهره های سرشناس از جمله هنرمندان و ورزشکاران به رویدادهای روز واکنش نشان دادند و از مردم حمایت کردند. در واکنش به این موج گسترده تعدادی از آنها احضار، بازجویی، تهدید، بازداشت، ممانعت از کار و ممانعت از الخروج شدند.