بحران تداوم قطعی برق در تعدادی از استان ها پس از هشدار فدراسیون سازمان های صنایع غذایی مبنی بر ادامه تداوم قطعی ها به کمبود و افزایش قیمت مواد غذایی و توقف صنعت در هفته های آینده ، به یک منحنی جدید وارد شد.

محسن نقاشی ، دبیر فدراسیون انجمن های صنایع غذایی ایران گفت: “تأثیر قطعی برق در صنایع غذایی بسیار سریع است و بازار حداکثر ظرف چند هفته با کمبود و گرانی مواجه خواهد شد.”

وی به ضرورت تأسیس مرکز مدیریت بحران در صورت تداوم قطع برق و تأثیر آنها در “کمبود منابع” و “نوسانات شدید قیمت” اشاره کرد.

وی توضیح داد که تأثیر قطعی های اخیر در صنایع غذایی ، همراه با قطع برق ، وقفه هایی در تولید مواد غذایی رخ می دهد که تولید کنندگان و مصرف کنندگان را نیز تحت تأثیر قرار می دهد.

همزمان با این هشدار ، مقامات محلی در برخی از استان ها اعلام کردند که این توقف صنعت باعث تعطیلی کارخانه ها ، بیکاری و سردرگمی کارگران شده است.

در مازندران ، برق برخی از صنایع از جمله شرکت شهر صنعتی جویبار و شرکت سیمان ناکا قطع شده است.

در آذربایجان شرقی ، یونس جیلا ، رئیس اتاق بازرگانی تبریز ، گفت که “در اواسط زمستان” به واحدهای تولیدی و صنعتی “خسارت شدید” وارد شده است.

همچنین در پایتخت ، قطع برق در برخی از کارخانه ها و خانه ها ادامه دارد.

مدیرعامل کارخانه سیمان تهران می گوید قطع برق این واحد صنعتی به چهار روز رسیده و تولید کارخانه به صفر رسیده است.

در همین حال ، مدیر کل امور بین الملل شرکت برق اعلام کرد مشترکانی که دستگاه های الکتریکی آنها به دلیل قطع شدن برنامه ریزی نشده برق آسیب دیده است ، می توانند به وب سایت “برق مردان” بازگردند و با ارسال مدارک غرامت دریافت کنند.