روحانی
نامه روحانی به رهبر درباره صلاحیت نامزدها

نامه روحانی به رهبر درباره صلاحیت نامزدها، حسن روحانی ، رئیس جمهور ایران اعلام کرد که نامه ای به علی خامنه ای ارسال کرده و در آن تایید صلاحیت برخی از نامزدهای رد صلاحیت شده انتخابات شده است.

نامه روحانی به رهبر درباره صلاحیت نامزدها

رئیس جمهور ایران اعلام کرد که نامه ای به علی خامنه ای ارسال کرده و در آن تایید صلاحیت برخی از نامزدهای رد صلاحیت شده انتخابات شده است.

وی روز چهارشنبه در جلسه کابینه گفت که رهبر جمهوری اسلامی در شرایط قبلی کمتر درگیر این مسائل بود ، ااما در مواردی برخی نامزدها با دستور و حکم حکومتی او تایید صلاحیت شده‌اند.

روحانی پیام خود را روشن نکرد و به نام نامزدهایی که خواستار تایید صلاحیت آنان شده اشاره نکرد.

رد صلاحيت احمدی نژاد

با حذف 585 نامزد در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ، شورای نگهبان اعلام کرد که هفت رئیس جمهور ایران نامه ای به علی خامنه ای ارسال کرده اند که تایید صلاحیت برخی نامزدهای بی صلاحیت را تأیید می کند.

 علی لاریجانی ، اسحاق جهانگیری ، محمود احمدی نژاد و مسعود پزشکیان محبوب ترین کاندیداهای فاقد صلاحیت هستند.

در همین حال ، رد صلاحیت علی لاریجانی ، رئیس اسبق مجلس بازتاب بیشتری نسبت به دیگر نامزدها داشته و برخی چهره‌های سیاسی آن را غیر قابل باور دانسته‌اند

روحانی همچنین گفت که به عنوان رئیس جمهور می تواند طبق ماده 113 رد صلاحیت کاندیداها ، قانون اساسی نقض کند ، اما شورای نگهبان پیش از این اعلام کرده بود که رئیس جمهور نمی تواند اخطار قانون اساسی را صادر کند.