معرفی بهترین ابزارهای تبدیل ویس به متن فارسی و انگلیسی
معرفی بهترین ابزارهای تبدیل ویس به متن فارسی و انگلیسی

در دنیای امروزی که فناوری به سرعت در حال پیشرفت است، تبدیل گفتار به متن به یکی از ابزارهای حیاتی برای افراد و سازمان‌ها تبدیل شده است. استفاده از این ابزارها نه تنها زمان‌بر و دشواری تایپ کردن متن را کاهش می‌دهد، بلکه برای افراد با ناتوانی در تایپ کردن یا افرادی که در حین رانندگی یا اجرای فعالیت‌های دیگر نمی‌توانند متن را بنویسند، بسیار مفید است. در این مقاله، به معرفی بهترین ابزارهای تبدیل ویس به متن فارسی و انگلیسی می‌پردازیم.

1. Google Speech-to-Text:

ابزار تبدیل ویس به متن گوگل یکی از قدرتمندترین و معتبرترین ابزارهای موجود در این زمینه است. این ابزار از تکنولوژی تشخیص گفتار گوگل بهره می‌برد و قابلیت تبدیل گفتار به متن را به 120 زبان و گویش دارد.

2. Microsoft Azure Speech-to-Text:

این ابزار از مایکروسافت به منظور تبدیل گفتار به متن استفاده می‌شود. با پشتیبانی از ۲۵ زبان مختلف، این سرویس از تکنولوژی پیشرفته‌ای بهره می‌برد و قابلیت تشخیص صداهای مختلف و اصطلاحات را داراست.

3. IBM Watson Speech to Text:

ابزار Speech to Text ای بر پایه فناوری IBM Watson می‌باشد. این ابزار دارای قابلیت تبدیل گفتار به متن در زبان‌های مختلف است و از تکنولوژی متن باز و یادگیری عمیق بهره می‌برد.

4. Dragon NaturallySpeaking:

این نرم‌افزار تبدیل گفتار به متن از شرکت Nuance Communications یکی از قدرتمندترین ابزارهای موجود در این زمینه است. قابلیت تشخیص گفتار فارسی و انگلیسی را داراست و می‌تواند به خوبی با اصطلاحات تخصصی نیز سازگاری داشته باشد.

5. Otter.ai:

Otter.ai یک سرویس تبدیل گفتار به متن است که بر پایه یادگیری ماشین عمل می‌کند. این ابزار دارای ویژگی‌های هوشمندی مانند تحلیل ساختار مکالمات و تشخیص افراد مختلف در یک مکالمه است.

6-تایپو

تایپ صوتی و تبدیل صدا و گفتار و فایل به متن و نوشتار

7- فارس آوا