مروری بر بلندترین آسمان‌خراش‌های جهان
مروری بر بلندترین آسمان‌خراش‌های جهان

بلندترین آسمان‌خراش‌های جهان با ارتفاع بیشتر از ۳۰۰ متر، به عنوان نمادی از قدرت و فناوری امروزی می‌توانند یکی از جذابیت‌های شهری باشند. این آسمان‌خراش‌ها، به عنوان نمادی از روند رشد شهرها و پیشرفت فناوری در جهان معاصر، در بسیاری از شهرهای جهان به چشم می‌آیند. در این مقاله به معرفی برخی از بلندترین آسمان خراش های جهان خواهیم پرداخت.

مروری بر بلندترین آسمان‌خراش‌های جهان

۱-برج خلیفه

برج خلیفه با ارتفاع ۸۲۸ متر در دبی، امارات متحده عربی قرار دارد. این برج که در سال ۲۰۱۰ به بهره‌برداری رسید، در زمان ساخت با استفاده از فناوری‌های پیشرفته ساخته شده است. هزینه ساخت این برج حدود ۱٫۵ میلیارد دلار بوده است.

برج خلیفه دبی | کامل ترین اطلاعات و راهنمای بازدید + عکس - کجارو

۲-برج میلاد

برج میلاد با ارتفاع ۴۳۰ متر در تهران، ایران قرار دارد. این برج که در سال ۲۰۱۲ به بهره‌برداری رسیده است، به عنوان بلندترین برج ایران و بلندترین آسمان‌خراش غیر آمریکایی در جهان شناخته می‌شود.

بررسی فاز ۲ برج میلاد در شورای عالی شهرسازی - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency

۳-برج شانگهای

برج شانگهای با ارتفاع ۶۴۷ متر در شانگهای، چین قرار دارد. این برج که در سال ۲۰۱۵ به بهره‌برداری رسید، از جمله آسمان‌خراش‌های مهم جهان به شمار می‌رود.

بررسی کامل برج شانگهای از 2 نظر معماری و انرژی

۴-برج توکیو

برج توکیو با ارتفاع ۶۴۰ متر در توکیو، ژاپن قرار دارد. این برج که در سال ۲۰۱۲ به بهره‌برداری رسید

برج توکیو کجاست | عکس + آدرس و هر آنچه پیش از رفتن باید بدانید - کجارو

۵-برج آبوظبی

برج آبوظبی با ارتفاع ۸۳۲ متر در امارات متحده عربی قرار دارد. این برج که هنوز در حال ساخت است، پس از بهره‌برداری، بلندترین برج جهان خواهد بود.

برج های اتحاد ابوظبی ؛ آدرس، اطلاعات و تصاویر | Abu Dhabi - تاپ توریست

۶-برج جدید یورک

برج جدید یورک با ارتفاع ۵۴۲ متر در نیویورک، ایالات متحده قرار دارد. این برج که در حال حاضر در حال ساخت است، پس از بهره‌برداری، بلندترین آسمان‌خراش امریکا خواهد بود.

۷-برج شرق

برج شرق با ارتفاع ۶۳۳ متر در شانگهای، چین قرار دارد. این برج که در سال ۲۰۱۸ به بهره‌برداری رسید، از جمله آسمان‌خراش‌های مهم جهان به شمار می‌رود.

۸-برج مرکزی چین

برج مرکزی چین با ارتفاع ۶۳۶ متر در پکن، چین قرار دارد. این برج که در سال ۲۰۱۸ به بهره‌برداری رسید، بلندترین آسمان‌خراش پکن و چین است.

رم کولهاس ساختمان تلویزیون مرکزی چین | مهندسین مشاور دکتر سرور و همکاران

همانطور که مشاهده می‌شود، بلندترین آسمان‌خراش‌های جهان از نظر ارتفاع، شامل برج خلیفه، برج آبوظبی، برج مرکزی چین، برج شانگهای و برج جدید یورک می‌باشند. این آسمان‌خراش‌ها به عنوان نمادی از قدرت و پیشرفت امروزی، در شهرهای مختلف جهان به چشم می‌آیند.