مادر آرمیتا گراوند بازداشت شد
مادر آرمیتا گراوند بازداشت شد

بر اساس گزارش سازمان حقو‌ق بشری هه‌نگاو، مستقر در نروژ، شهین احمدی، مادر آرمیتا گراوند، دختر ۱۶ ساله قربانی حجاب اجباری که هم‌ اکنون در بیمارستان فجر تهران در کماست، توسط نیروهای امنیتی ج.ا.ا بازداشت شده است.

مادر آرمیتا گراوند بازداشت شد

این گزارش تایید کرده است که عصر دیروز چهارشنبه ‌ ۱۲مهر، شهین احمدی مادر آرمیتا گراوند، در محوطه بیمارستان فجر تهران توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکانی نامعلومی منتقل شده است.

هه‌نگاو به نقل از یک فرد آگاه نوشته است که بازداشت مادر این دانش‌آموز با توسل به خشونت صورت گرفته و از سرنوشت و محل نگهداری او اطلاعی در دست نیست.

گفته شده که نیروهای امنیتی خانواده خانم احمدی را تهدید کرده‌اند تا از رسانه‌ای کردن این خبر خودداری کنند.

مادر آرمیتا گراوند در روزهای گذشته مجبور شده بود مقابل دوربین‌های رسانه‌های حکومتی تایید کند که حادثه رخ داده برای فرزندش بر اثر افت فشار رخ داده اما در یکی از این ویدیوها به‌ شکلی اعتراضی می‌گوید ما همه فیلم دوربین‌ها را چک نکرده‌ایم.

هه‌نگاو به نقل از یکی از بستگان خانواده گراوند نوشته بود: این مصاحبه در محوطه بیمارستان فجر و با فشار و حضور پر تعداد نیروهای امنیتی ضبط شده و آن‌ها تحت فشار این نیروها تن به این مصاحبه داده‌اند.

در روزهای گذشته نیروهای حراست آموزش‌ و‌ پرورش به همراه یک تیم از ماموران امنیتی در هنرستان عروة الوثقی، محل تحصیل آرمیتا گراوند حاضر شده و با تهدید از دانش‌آموزان و دوستان آرمیتا خواسته‌اند هیچ گونه‌ای اطلاع رسانی در خصوص آرمیتا نداشته باشند. ماموران امنیتی به دانش‌آموزان اعلام کرده‌اند در صورت هر‌گونه اطلاع‌رسانی اعم از به اشتراک گذاشتن عکس‌های آرمیتا، به‌ شدت با آن‌ها برخورد خواهد شد.