قيام معلمان
قيام معلمان؛ "معلم میمییرد ذلت نمیپذیرد"

«معلم میمییرد ذلت نمیپذیرد»، «معلم قیام کن – از حق خود دفاع کن»، «مجلس انقلابی – وعده‌های قلابی»، «معلم زندانی آزاد باید گردد»، «مرگ بر دروغگو» و «اگر عدالتی بود، معلم اینجا نبود» از جمله شعارهای تجمع معلمان در سراسر کشور است

قيام معلمان؛ “معلم میمییرد ذلت نمیپذیرد”

دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۰;معلمان شاغل و بازنشسته خواهان اجرای کامل ۸۰ درصد رتبه بندی هیأت علمی برای معلمان شاغل، اجرای همسان سازی حقوق معلمان بازنشسته و برآورده شدن سایر خواسته های آنها هستند.

این تجمع سراسری ملی به دعوت از قبل اعلام شده معلمان کشور برگزار شد که در روزهای شنبه و و یکشنبه نهم و دهم بهمن ماه درمدارس سراسر کشور به شکل تحصن برگزار شد.

معلمان معترض سراسر ایران به خیابان‌‌‌ها آمدند

پس از دو روز تحصن در مدارس، معلمان شاغل و بازنشسته در شهرهای مختلف کشور از جمله مراکز استان ها در اعتراض به اشتغال و معیشت خود و همچنین فشارهای امنیتی دولت به خیابان‌ها آمدند و دست به تجمع زدند.

بر اساس تصاویر منتشر شده در شبکه های اجتماعی، این تجمع روز دوشنبه ۱۱ بهمن ماه در شهرهایی مانند تهران، ایلام، همدان، کرمانشاه، شیراز، شاهين شهر، یزد، اقلید، بوشهر، نوشهر و تبریز برگزار شد.

پیش از این، محمد حبیبی، سخنگوی کانون صنفی معلمان گفته بود که با وجود بازداشت معلمان فشار و تهدیدها، معلمان سراسر کشور روز دوشنبه برای سومین روز در اعتراض به « همسان‌سازی بازنشستگان، عدم اجرای رتبه‌بندی معلمان، بازداشت معلمان و پرونده‌سازی علیه فعالان صنفی» تجمع می‌کنند