فوری: فرار بیش از صد نفر از معتادان از کمپ ترک اعتیاد در حاشیه بندرعباس
فوری: فرار بیش از صد نفر از معتادان از کمپ ترک اعتیاد در حاشیه بندرعباس

رسانه‌های داخلی ایران از منابع محلی خبر می‌دهند که بیش از صد نفر از اعضای کمپ ترک اعتیاد “ایسین” در حاشیه بندرعباس به صورت دسته‌جمعی فرار کرده‌اند.

فوری: فرار بیش از صد نفر از معتادان از کمپ ترک اعتیاد در حاشیه بندرعباس

به گزارش خبرگزاری ایلنا، این حادثه در روز دوشنبه رخ داده است و پس از وقوع یک درگیری و تجمع معتادان در کمپ، اعضای این تجمع به صورت جماعی از کمپ متواری شده‌اند.

کمپ ترک اعتیاد ایسین که تحت نظارت بهزیستی قرار دارد و توسط بخش غیردولتی اداره می‌شود، دارای ظرفیت پذیرش حداقل ۵۰۰ معتاد است، اما مقدار دقیق از تعداد باقی‌مانده معتادان در حال حاضر قابل تایید نیست. بیشتر معتادان کمپ ایسین با حکم قضایی به این مرکز ارجاع داده می‌شوند.

گزارش‌های خبرگزاری‌های داخلی نشان می‌دهند که در این کمپ، بیشتر افراد متجاهر به مواد مخدر بوده‌اند.

در سال‌های اخیر، عبارت «معتادان متجاهر» برای اشاره به گروهی از افراد معتاد استفاده می‌شود که اقدامات ترک مواد مخدر قبلی برای آن‌ها موثر نبوده و به‌طور آشکار و در ملأ عام به مصرف مواد مخدر ادامه می‌دهند.

مراکز ترک اعتیاد

در مدت زمان گذشته، اخبار زیادی از بدرفتاری شدید مسئولان با معتادان در مراکز ترک اعتیاد و نیز از نقصان در امکانات و امنیت این مراکز منتشر شده است.

در تاریخ ۱۲ آبان امسال، یک حادثه آتش‌سوزی در مرکز ترک اعتیاد “گام اول رهایی” در لنگرود رخ داد، که منجر به جان‌باختن ۳۲ نفر شد و ۱۶ نفر دیگر زخمی شدند. به دلیل شدت آتش‌سوزی، شناسایی افراد جان‌باخته بدون انجام آزمایش‌های دی‌ان‌ای امکان‌پذیر نبود.