فاش شدن نامه
فاش شدن نامه "حساس" وزارت خارجه آمریکا به رسانه‌های دولتی ایران

فاش شدن نامه “حساس” وزارت خارجه آمریکا به رسانه‌های دولتی ایران؛ روزنامه تهران تایمز مقاله‌ای را منتشر کرده که مدعی است نامه “حساس اما طبقه‌بندی‌نشده” به دولت آمریکا تعلق دارد و می‌گوید که اقدامات رابرت مالی، نماینده دولت جو بایدن در امور ایران، ممکن است سه پروتکل امنیت ملی آمریکا را نقض کرده باشد.

فاش شدن نامه “حساس” وزارت خارجه آمریکا به رسانه‌های دولتی ایران

“تهران تایمز”، روزنامه‌ای که به دولت ایران وابسته است، یک یادداشت منتشر کرده است که ادعا می‌کند نامه “حساس اما طبقه‌بندی‌نشده” متعلق به دولت آمریکا است و نشان‌دهنده احتمال نقض سه پروتکل امنیت ملی ایالات متحده توسط رابرت مالی، نماینده دولت جو بایدن در امور ایران، می‌باشد.

سندی که به نظر می‌رسد از طرف ارین اسمارت، مدیر دفتر امنیت دیپلماتیک وزارت امور خارجه صادر شده است، سه دلیل برای تعلیق مالی را ذکر می‌کند: “رفتار شخصی”، “مدیریت اطلاعات طبقه‌بندی‌شده” و “استفاده از فناوری اطلاعات”. در این نامه، همچنین تأکید شده است که “ادامه صلاحیت امنیت ملی مالی به وضوح با منافع امنیت ملی کشور سازگار نیست”.

جزئیات وضعیت مالی

در ماه ژوئیه، مایکل مک‌کال، رییس کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان آمریکا، به جزئیات وضعیت مالی نگرانی اشاره کرد. او اظهار داشت که اگر دولت بایدن درباره جزئیات وضعیت مالی سکوت کند، احتمالاً به صدور حکم احضار برای بیان اطلاعات بیشتر می‌انجامد.

با تکیه بر اطلاعات عمومی در دسترس، مایکل مک‌کال ابراز نگرانی جدی خود را نمود و اظهار کرد: “اگر او (مالی) اطلاعات بسیار حساس یا طبقه‌بندی‌شده را به دشمنان خارجی ما، مانند ایران یا روسیه، منتشر کرده باشد، چنین اقدامی به شدت جدی است و به عنوان خیانت شناخته خواهد شد.”