عموزاد، یزدانی و نخودی: سه‌گانه قهرمانی در مسابقات آسیا
عموزاد، یزدانی و نخودی: سه‌گانه قهرمانی در مسابقات آسیا

عموزاد، یزدانی و نخودی: سه‌گانه قهرمانی در مسابقات آسیا؛ روز اول از مسابقات کشتی آزاد قهرمانی آسیا در بیشکک به پایان رسید و تیم کشتی ایران با سه مدال طلا و یک مدال برنز توانست موفقیت‌های چشمگیری را کسب کند.

عموزاد، یزدانی و نخودی: سه‌گانه قهرمانی در مسابقات آسیا

روز اول از مسابقات کشتی آزاد قهرمانی آسیا در بیشکک به پایان رسید و تیم کشتی ایران با سه مدال طلا و یک مدال برنز توانست موفقیت‌های چشمگیری را کسب کند.

در فینال وزن ۷۰ کیلوگرم، امیرمحمد یزدانی، که پیش‌تر همیشه دسته‌ای در مسابقات بوده بود، در لحظات آخر مقابل یوشینوسوکه اویاگی از ژاپن توانست بازی را برای خود تغییر دهد و از نقره به طلای قهرمانی برسد.

مسابقات جهانی نوجوانان

کشتی‌گیر مازندرانی، رحمان عموزاد، که پیش‌تر در مسابقات جهانی نوجوانان، مسابقات امیدهای آسیا و جهان، و همچنین در مسابقات بزرگسالان جهان پنج بار نشان نقره را کسب کرده بود، در نهایت در مسابقات بزرگسالان آسیا، به مدال طلا دست یافت.

در مبارزه فوق‌العاده و جذاب وزن ۶۵ کیلوگرم، رحمان عموزاد با نتیجه ۲-۱ تولگا تومور اوچیر از مغولستان را شکست داد و مدال طلا را به خانه برد. اوچیر، که در فینال مسابقات آسیایی هانگژو به سرعت از سد عموزاد گذشته بود، این‌بار مقابل تلاش قاطع و کارآمد رحمان عموزاد توانمند نبود.

در وزن ۷۹ کیلوگرم، محمد نخودی با برتری کامل از سد بایامبادورج از مغولستان گذشت و سومین مدال طلا برای ایران را به دست آورد.

در وزن ۹۷ کیلوگرم، محمدحسین محمدیان پس از شکست در مقابل تاج‌الدینوف از بحرین، در بازی برای مقام سوم مقابل رقیب ژاپنی پیروز شد و مدال برنز را از آن خود کرد.

همچنین، ابراهیم خواری در وزن اول به مقام پنجم رسید.