علی اکبر رائفی پور به ایران بازگشت
علی اکبر رائفی پور به ایران بازگشت

علی اکبر رائفی پور به ایران بازگشت؛ خبر از بازگشت علی‌اکبر رائفی‌پور، بنیانگذار موسسه “مصاف”، به ایران پس از چند روز ممنوع‌الخروجی در عربستان سعودی، از طریق حساب کاربری او در توئیتر اعلام شد.

علی اکبر رائفی پور به ایران بازگشت

حساب کاربری موسسه “مصاف” که توسط علی‌اکبر رائفی‌پور تأسیس شده است، با انتشار ویدئویی که نشان می‌دهد او در حال سوار شدن به هواپیما است، در توئیتی اعلام کرد که “سرانجام پس از چندین روز پیگیری توسط دستگاه‌های دیپلماسی و سایر دستگاه‌های کشورمان، ممنوع‌الخروجی رائفی‌پور از عربستان رفع شد و در حال حاضر ایشان در مسیر بازگشت به کشور هستند”.

مصاف افزوده: “امیدواریم که این آخرین بار باشد که عربستان پس از انجام مناسک حج، به ناحق و با دلایل واهی، از بازگشت مسافران به کشور جلوگیری می‌کند.”

علی‌اکبر رائفی‌پور

علی‌اکبر رائفی‌پور یکی از چهره‌های اصولگرا است که به دلیل اظهارات جنجالی درباره موضوعاتی مانند مهدویت، صهیونیسم، توطئه و فراماسونری شناخته می‌شود. این اظهارات و نظرات او در برخی موارد باعث جلب توجه رسانه‌ها و تحلیلگران شده است. در روزهای اخیر، رسانه‌های داخلی ایران درباره جلوگیری از خروج علی‌اکبر رائفی‌پور از عربستان سعودی خبر داده‌اند.

آقای کنعانی گزارش‌های درباره بازداشت خود را تکذیب کرده و حساب توئیتر موسسه “مصاف” که علی‌اکبر رائفی‌پور موسس آن است، در یک رشته توئیت اعلام کرده است که عربستان سعودی “بدون هیچ توضیح و دلیل قانونی، برخلاف قوانین بین‌المللی و عرف دیپلماتیک” رائفی‌پور را ممنوع‌الخروجی کرده است.